חיפוש

הר הכסף 2 – מדריך למשתמש

האם שמעתם אי פעם את המושג "הר הכסף"? אם לא שמעתם, תנו לנו להניח כי נעשיתם סקרנים רק בזכות השם. בכמה מילים, מדובר על מערכת אשר הושקה בשנת 2013 במטרה לאפשר לכל אזרח במדינה לבדוק האם יש לזכותו כסף בחשבונות נשכחים, ואף כאלה אשר כלל לא ידע על קיומם. במהלך מאמר זה נפרוט בפניכם את מלוא המידע בנושא. תהיו מופתעים אם נגיד לכם כי הייתה גם מערכת בשם "הר הכסף 1"? אנו מניחים שלא. כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

אם כך, הר הכסף הוא מנוע איתור כספים וירטואלי, המאפשר לכל אזרח לאתר כספים שכלל לא היה מודע לקיומם. אותם כספים יכולים להיות ממגוון מקורות, ובהם קרנות פנסיה, פיקדונות, פוליסות ביטוח, חשבונות בנק לא פעילים וחשבונות נשכחים אחרים. אתם מסכימים שבתוך בליל החשבונות וקרנות הפנסיה, ייתכן שאנשים ילכו לאיבוד? הנתון הבא מחזק זאת עוד – על פי בנק ישראל, מעל 5 מיליארד ש"ח של אזרחים שוכבים בתוך "טורנאדו החשבונות" הזה. זהו כסף השייך לאנשים, אך אין להם כל מושג באשר לקיומו.

הר הכסף 2

אם כן, בשנת 2013 הגיח לעולם הפרויקט על ידי אגף שוק ההון במשרד האוצר במטרה לאפשר לאזרחים לאתר כספים אבודים. שלוש שנים מאוחר יותר, בשנת 2016, הצטרף ליוזמה המבורכת בנק ישראל וכתוצאה מכך נולד הר הכסף 2. על פי משרד האוצר, בשתי גרסאותיו של הר הכסף שוכבים יחד מעל 10 מיליארד שקלים בחשבונות נטולי פעילות. עם הצטרפותו של בנק ישראל ליוזמה, הצטרפו מעל 480 אלף חשבונות בנק לא פעילים למאגר החיפוש הפוטנציאלי. חשוב להדגיש כי ההגדרה לחשבון "שאינו פעיל" הינה זה אשר לא הופקד או נמשך ממנו כסף במהלך השנה האחרונה.

מדריך למשתמש

איך אני בודק אם מגיע לי כסף?

השימוש במערכת הוא חינמי לחלוטין, ומתבצע דרך אתר האינטרנט המיוחד שהוקם לטובת הנושא. השימוש במערכת הוא פשוט מאוד, כזה אשר לאחר הזדהות פשוטה (לפי תעודת זהות או שם) מאפשר לחקור מגוון גדול של חשבונות ולקשר בינם, באם אותר בהם כסף, לבין בעליהם החוקיים. ייתכן והמערכת לא תצליח לאתר עבורכם כספים אבודים בהתאם למידע שהזנתם לה. במקרה שכזה, ובאם אתם בטוחים כי יש לכם כסף אבוד בגוף פיננסי כלשהו, תוכלו לבצע פנייה ישירה על מנת לבדוק את הנושא מקרוב. חשוב לציין כי החיפוש מתאפשר רק עבור חשבונות בנק (במקרה ובכך מתמקד החיפוש שלנו) אשר פג מועד הפירעון שלהם. כלומר, באם טרם תם מועד הפירעון, חשבונות בנק אלו לא יופיעו בתוצאות החיפוש.

איתור כספי נפטרים

מערכת הר הכסף 2 מאפשרת גם לאתר חשבונות בנק לא פעילים של נפטרים, זאת באמצעות חיפוש שם הנפטר. עם זאת, חשוב לציין כי במקרים אלו לא יופיעו מספר, סוג החשבון או היתרה שבו, אלא רק את שם הבנק בו נמצא חשבון הנפטר.

מאחר ומדובר במידע בעל רגישות גבוהה, המערכת מאפשרת מספר אפשרויות חיפוש מוגבל (10 חיפושים לכל מספר תעודת זהות). אם כן, ועל מנת לא "לבזבז" את כמות החיפושים המותרת לכם, מומלץ לכתוב את הנתונים שהתקבלו בקובץ כלשהו. במידה ומצויים בבעלותכם חשבונות בנק כלשהם שאינכם מעוניינים שיופיעו בתוצאות החיפוש במערכת הר כסף 2, ניתן לפנות באופן יזום לבנק ולבקש זאת.

לסיכום, נבחר לציין בשנית את חשיבותה של מערכת מסוג זה. כאמור, הינה חינמית ועל כן כדאי לנצל את הכוח הרב הטמון בשימוש בה. ייתכן וישנו אי שם, במרכזו של ההר, כסף השייך לכם.

https://www.defimg.com

 

 

אולי תאהבו גם את:

החזרי מס ראשית
החזרי מס ומה שביניהם

בקופת המדינה יושבים להם כמה מיליארדי שקלים, בצורת החזרי מס שעדיין לא מימשו את זכאותם לקבלת הכסף חזרה. נשמע מפתיע? יש עוד נתון שיפתיע אתכם

קרא עוד »