חיפוש

החזרי מס ומה שביניהם

בקופת המדינה יושבים להם כמה מיליארדי שקלים, בצורת החזרי מס שעדיין לא מימשו את זכאותם לקבלת הכסף חזרה. נשמע מפתיע? יש עוד נתון שיפתיע אתכם לא פחות – למעלה ממחצית מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזרי מס מסיבות שונות, ורובם כלל אינם מודעים לכך. איך תוכלו לבדוק האם גם אתם זכאים לקבל בחזרה כסף מהמדינה?

 

כל מה שצריך לדעת על החזרי המס

החזרי מס ניתנים מהמדינה, כאשר שילמתם מס בשיעור גבוה יותר מכפי שהייתם אמורים לשלם. מצב זה קורה לרוב כיוון ששיעור המס נקבע רק אחת לשנה, ולכן הוא לא מתחשב בשינויים שקורים בחיינו במהלך השנה. חלק מהשינויים מזכים אותנו בנקודות זיכוי במס – ובמקרים רבים אדם שזכאי לנקודות זיכוי ממשיך לשלם את סכום המס הגבוה יותר לאורך כל השנה.

על מנת לקבל החזרי מס מהמדינה, יש להגיש טופס בקשה לרשויות המס – בצירוף הטפסים והמסמכים הנדרשים, המעידים על זכאותכם להחזרים אלו. במידה ונמצאתם זכאים, הכסף יועבר אליכם ישירות לחשבון הבנק שלכם.

הסכום של החזר מס עומד על כ- 8,000 ₪ בממוצע – כך שחבל לוותר על כמה אלפי שקלים ששילמתם ומגיעים לכם בחזרה!

 

באילו נסיבות ניתן לקבל החזרי מס?

הנסיבות בהן מתאפשרת הזכאות להחזרי מס הן שונות ומגוונות. להלן רשימה חלקית של הנסיבות:

  • בתחום התעסוקתי – פיטורים, פיצויים, אבטלה, שינויים בגובה המשכורת החודשית, עבודה בחו"ל, חילופי עבודות, הפסקות בעבודה.

    ● בתחום המשפחתי – לידה, גירושין, הורים שמשלמים דמי מזונות, הורים לילדים בעלי לקויות למידה, משפחות חד הוריות, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ידועים בציבור.

    ● בתחום הבריאותי – מחלה קשה, נכות או עיוורון, נכי צה"ל, חירשים וכבדי שמיעה, קרוב משפחה סיעודי.

    ● בתחום הכלכלי – תשלום עודף של מס שבח, פדיון קופת גמל לפני המועד החוקי, רווחים והפסדים מפעילות בשוק ההון, אובדן כושר עבודה.

ניתן לראות שחלק ניכר מהאוכלוסייה בישראל עשויים להיות זכאים להחזרי מס, לפחות לפי אחד מהקריטריונים שצוינו לעיל. מומלץ לבדוק את זכאותכם להחזרי המס עוד היום, ללא עלות!

 

כיצד ניתן לבדוק את זכאותי לקבלת החזרי מס?

את בדיקת הזכאות תוכלו לבצע באתר האינטרנט https://taxes-refund.co.il/. באתר תמצאו מחשבון זכאות, ובו תצטרכו למלא מספר פרטים אישיים, פרטים על מהלך חייכם ואת סכום המשכורת החודשית (ברוטו) הממוצעת שלכם.

תהליך הבדיקה הוא קל ומהיר, ואת התוצאות תקבלו מיד בסיומו. ההליך ניתן ללא עלות או התחייבות כלשהי, והוא נועד אך ורק לרווחתכם.

בדיקת הזכאות אפקטיבית במיוחד על רקע תקופת הקורונה, בה רבים איבדו את פרנסתם ומצבם הכלכלי הורע. אם תימצאו זכאים לקבלת ההחזר, תוכלו לקבל בחזרה כמה אלפי שקלים – שיכולים לעשות את ההבדל בין לסגור את החודש בכבוד או לא. אל תהססו לבדוק את זכאותכם!

 

החזרי מס

אולי תאהבו גם את: