חיפוש

קבלת החזרי מס לבעלי חברה משפחתית

כיום בשוק קיימות כ – 200 חברות אשר נחשבות הגדולות ביותר בבורסה בתל אביב. לפי ההערכות 80 מתוכן הן חברות משפחתיות. על פי בדיקה סטטיסטית, ביצועיהן של חברות מסוג זה טובות יותר בממוצע מחברות אחרות בהשוואה. קיים הבדל רחב במיסוי של חברות משפחתיות אל מול חברות משפחתיות אשר מוביל לאפשרות חיסכון גבוה בתשלום המס וקבלת החזרים גבוהים גם כן ממס הכנסה. במידה ואתם חלק מחברה משפחתית או מתעניינים מאוד בתחום – הוסיפו לקרוא וגלו את כל הפרטים מהי בעצם חברה משפחתית ומה הם החזרי מס בהתאם לכך לחברה מסוג זה.

 

מהי חברה משפחתית?

פשוטו כמשמעו – חברה משפחתית הינה חברה בה חבריה הם בני משפחה. לדוגמה: בני זוג, אחים ואחיות, הורים, צאצאים ובני זוגם וכן הלאה. בנוסף, כדי להיחשב חברה משפחתית יש על החברה לבקש להיחשב כחברה משפחתית תוך שלושה חודש מרגע התאגדות החברה או כחודש לפני תחילת שנת המס החדשה.

 

מהו מס ומהו החזר מס?

כדי שנוכל להגיד מהו החזר מס, נצטרך קודם להושיב מהו מס. ללא כל ספק מדובר במושג שכיח ושרובנו מכירים אך האם באמת כולנו מבינים מה הוא קובע? מס הינו תשלום קבוע המועבר לשלטונות מידי אזרחים ותושבים כאחוז משכר עמלם. סכומים אלה נגבים לצורך מימון פעולות השלטון.

עקרון המס הינו רעיון די עתיק אשר ממלא תפקיד מרכזי בהכנסות של כל ממשל כיום. קיימים סוגים רבים של שיעורי מס שונים, השוני נובע מהשוני בין אדם לאדם לפי הכנסתו, ומצבו המשתנה בנושאים שונים. המס במדינה הוא סך המשאבים שהממשלה נוטלת מהציבור. החזר מס – הינו סכום מס מסוים שנגבה יתר על המידה לפי החוק, ומוחזר על ידי רשות המיסים לאותו נגבה.

ישנן שלל סיכום לטעויות במשיכת המס אשר לרוב נובעות מטעויות בהגשת הטפסים או באי הבנת החוקים המורכבים של רשות המס. קל לפספס שמגיע לכם החזר מס, במיוחד אם אתם עצמאיים אשר אינם מחויבים בהגשות טפסים שנתיים של הכנסות והוצאות.

 

החזרי מס לבעלי חברה משפחתית

תשלום מס עבור חברה משפחתית מאפשר קבלת הטבות שלרוב שמורות ליחידים. ישנם מספר מקרים בהם קיים יתרון לחברות משפחתיות:

  1. כאשר לאדם יש מספר חברות, ניתן יהיה לקזז את הרווח וההכנסות מכל החברות ביחד לפני תשלום המס.
  2. במקרים בו הנישום שמיצג את המשפחה ועל פיו מבוצע החישוב זכאי לקבל הטבות במס (בגין מחלה קשה או נכות לדוגמה.)
  3. במקרה בו הנישום שכיר גם בעוד מקום עבודה, והחברה המדוברת מופסדת ניתן לקזז את סך ההפסדים מגובה משכורתו.

 

בגלל הסעיפים הרבים והמורכבות שבתנאי חברה משפחתית מומלץ ואף חובה לקחת יועץ מס או רואה חשבון בכדי להגיש בקשה לקבלת החזרי מס. היכנסו לפרטים על החזרי מס לבעלי חברה משפחתית.

 

ערימת מטבעות ועטים

אולי תאהבו גם את:

החזרי מס ראשית
החזרי מס ומה שביניהם

בקופת המדינה יושבים להם כמה מיליארדי שקלים, בצורת החזרי מס שעדיין לא מימשו את זכאותם לקבלת הכסף חזרה. נשמע מפתיע? יש עוד נתון שיפתיע אתכם

קרא עוד »