חיפוש

כיצד ניתן לצאת לדרך חדשה ללא חובות או נושים

ישנם לא מעט אנשים שמגיעים למצבים בהם הם חייבים כספים לגורמים אחרים (בין אם לגופים פרטיים או לאנשים עצמאיים)- בעקבות הלוואות שהם לא מצליחים לעמוד בהם או בעקבות חובות כלכליים בגין מוצר או שירות שאין ביכולתם לשלם. חובות כלכליים או נושים שמבקשים חדשות לבקרים את כספם, עשויים למרמר את חייו של בעל החוב. בעמוד הקרוב ננסה להבין כיצד ניתן לבצע מחיקת חובות ולצאת לדרך חדשה.

חוב גדול

חובות, נושים ובעיות כלכליות

לצערנו, יש לא מעט סיטואציות (בין אם יותר מוכרות ובין אם פחות) בהם אנשים לא מצליחים להגיע לתשלום החוב שהם חייבים. הסיבות יכולות להיות רבות ושונות:

סיטואציה בה אדם לווה כסף מהבנק וביום מועד החזרת החוב, אין ברשותו את הכסף הדרוש (בין אם במלואו ובין אם חלקו).

סיטואציה בה אדם נכנס לחובות אל מול הבנק כאשר "גיהץ" ונכנס למינוס בחשבון וכעת אין ברשותו כסף להחזיר ולכסות את החוב.

סיטואציה בה אדם לווה כסף מנושה אחר (אדם פרטי ולא בנק).

סיטואציה בה אדם התחייב לתשלום סכום כספי עבור אדם או גוף מסוים, וביום הגעת המועד אין ברשותו את הכסף הדרוש לכך.

בכל המקרים שצוינו לעיל, על האדם לשאוף לבצע מחיקת חובות. חובות כלכליים עלולים להביא להתפרקות כלכלית (כמובן בהתייחס לגודל החוב), ובראייה עתידית- עלול להכניס את המשפחה הגרעינית לבעיות כלכליות חמורות.

 

מחיקת חובות – כיצד עלינו לעשות זאת?

אם כן, יש 2 אפשרויות עיקריות להשלמת תהליך מחיקת חובות.

אפשרות ראשונה, מציעה התדיינות מול הגורם לו אתם חייבים כספים (בין אם בנק, אדם פרטי או ארגון כלשהו) ולנסות להגיע לפשרה. פשרה עשויה להיות הארכת מועד תשלום החוב, ביטול חלק מהחוב בתמורה לתשלום מיידי של חלק מהחוב (כמובן כל מקרה לגופו).

אפשרות שנייה, מציעה בקשה ותחילת הליכים לפשיטת רגל. הליך פשיטת רגל מאפשר לאדם החייב כסף (בהנחה וההליך יאושר), לשלם רק חל מחובו. לגבי תשלום שאר החוב- המדינה פוטרת אותו מכך.(להלן המדריך) הסיבה העיקרית לכך היא כדי למנוע מצב שבו האדם יקרוס מבחינה כלכלית- דבר שעשוי להשפיע ולהשליך גם על משפחתו ועתידו.

תהליך פשיטת הרגל מתבצע בכמה שלבים: הגשת בקשה רשמית לכונס הראשי ולבית המשפט המחוזי שתסביר את מצבו הכלכלי. לאחר מכן יתבצע כינוס נכסים לחייב ולמעשה אין הוא יכול לבצע שינויים בנכסיו עד שיוחלט אחרת. בית המשפט מבצע חקירה על מנת לוודא מהן יכולותיו הכלכליות של בעל החוב- בשלב הזה מחליט בית המשפט מה גודל החוב "החדש". בהנחה ובית המשפט רואה לנכון- הוא מאשר לחייב את התהליך.

אם כן, תהליך מחיקת חובות הינו תהליך חשוב והכרחי- כך תוכלו לצאת לדרך חדשה ללא נושאים או חובות אחרים.

אולי תאהבו גם את:

החזרי מס ראשית
החזרי מס ומה שביניהם

בקופת המדינה יושבים להם כמה מיליארדי שקלים, בצורת החזרי מס שעדיין לא מימשו את זכאותם לקבלת הכסף חזרה. נשמע מפתיע? יש עוד נתון שיפתיע אתכם

קרא עוד »