חיפוש

מה החשיבות של תלונת שווא במשטרה?

מערכות המשפט והאכיפה בישראל עושות מאמצים רבים בכדי להבטיח את ביטחונם ושלוותם של אזרחי המדינה.

מאידך, ישנם אנשים הפועלים לניצול מצב זה, ומשתמשים במשטרה ככלי לנקמה ופגיעה בצד השני, באמצעות הגשת תלונת שווא.

תופעה זו, שהפכה לצערנו לשכיחה ונפוצה בעיקר בהליכי גירושין

 

זמן פרידה

רבים מאיתנו פועלים ללא לאות למציאת החצי השני שלנו, איתו אנו מקווים להעביר את שארית חיינו בשלווה ואושר. אך גם אם נדמה לנו כי מצאנו את הצד השני שמשלים אותנו, פעמים רבות המציאות טופחת על פנינו במשך הזמן, ואנו מבינים כי חלומות לחוד, ומציאות לחוד, והפתרון הכי נכון לשני הצדדים הוא פירוק הקשר.

פעמים רבות החלטה זו מגיעה מתוך שיתוף וכבוד הדדי בין בני הזוג, ותהליך הפרידה הינו מהיר ויעיל. אך לא אחת, ההחלטה לפרק את הקשר מגיעה מצד אחד בלבד, וגורמת לכל הליך הפרידה להיות הליך ארוך, מתיש, מתסכל ואף מלווה בחוסר הסכמה ומריבות רבות.

 

הגשת תלונת שווא בגירושין

בהליך גירושין שלא מתבצע מתוך הסכמה הדדית והבנות משותפות, שני הצדדים נעזרים לרוב בעורכי דין מקצועיים, בכדי לנסות ולמקסם את זכויותיהם בהליך המשפטי- קביעת תשלום מזונות, הסדרי ראיה ומשמורת ועוד. כשתהליך הגירושין הופך לתהליך המזכיר מלחמה, נראה לעיתים כי כל האמצעים כשרים כדי להתיש את הצד השני בכדי להשיג את המטרות הרצויות. אחד מהאמצעים הללו הוא הגשת תלונת שווא.

באופן סטטיסטי, תופעת הגשת תלונת שווא נפוצה יותר אצל נשים מאשר גברים, כאשר החוק למניעת אלימות במשפחה מהווה טריגר לפעולה זו, היות והוא מעניק, כמעט באופן אוטומטי, הגנה לנשים מפני אלימות העלולה להיות מופעלת נגדן, ובכך מאפשר לנשים רבות לנצל את החוק לטובת מניעים אישיים ובלתי כשרים.

 

מה החשיבות של תלונת שווא במשטרה?

לרוב, תלונת שווא במשטרת ישראל כוללת את הטענה לאלימות כלפי האישה ו/או הילדים, וכפי שהזכרנו, החוק למניעת אלימות במשפחה נועד בכללו להגן של שלומם של בני הבית ובפרט על הנשים, כך שתלונה כזו מטילה את החשד המיידי על הגבר, ומאפשרת שימוש באמצעי הרתעה וענישה שונים באופן מהיר ומיידי, גם מבלי לברר את הטענות לאשורן.

כך, באמצעות תלונת שווא 'פשוטה', יכולה האישה לגרום להרחקה של בן הזוג מהבית ואף להביא למעצרו, בעקבות החשש שהוא אכן מהווה איום על משפחתו. פעולות אלו פוגעות בניהול החיים התקין ובהמשך הקשר של בן הזוג עם הילדים. בנוסף, גם אם החקירה תיסגר ללא כלום, שמו הטוב של בן הזוג נפגע עקב הביזוי הנובע מהמעצר ו/או ההרחקה, כמו גם הפסדים כלכליים היכולים להיווצר עקב הפסד ימי עבודה כתוצאה מהחקירה.

ההבנה כי תלונת שווא במשטרה, גם כזאת הנסגרת ללא הרשעה וענישה בסופו של דבר, אינה דבר של מה בכך, וההכרה כי זכויות רבות עלולות להיפגע כתוצאה מתלונה זו, הם השלב הראשון בדרך להתמודדות נכונה מולה.

 

פסק דין

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »