חיפוש

מה מוגדר כאובדן כושר עבודה ואיך מקבלים על זה כסף?

רובנו לא נולדנו עם כפית זהב בפה, כך שאנו נדרשים לקום כל בוקר לעבודה, לפחות עד גיל הפרישה.

מקום העבודה שלנו מאפשר לנו למעשה לשמור על איכות חיים נעימה ומהנה בהתאם למשכורת שאנו מקבלים.

לפיכך, כאשר אנו חווים תאונה במקום העבודה, כזאת הפוגעת ביכולת ההשתכרות שלנו, חשוב שנדע את זכויותינו וכספי הפיצויים המגיעים לנו

 

העבודה היא חיינו, ובחיים לפעמים יש תאונות

בין אם אנחנו אוהבים את מקום העבודה שלנו, או קצת פחות, עד שלא נזכה בלוטו סביר להניח שנמשיך לעבוד עד גיל הפרישה הקבוע בחוק. כאנשים עובדים, אנו מבלים חלק ניכר מהיום שלנו במקום העבודה ומכורח המציאות אנו עלולים להיפגע ממקרים שונים במהלך העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה אל הבית שלנו.

כאשר קורית תאונה כזו, אנו לרוב סובלים ממגבלה פיזית כזאת או אחרת, המונעת אותנו מלהמשיך ולעבוד, לפחות לא באותה רמה כפי שעבדנו לפני קרות התאונה. בכדי להימנע ממקרים כאלו, בהם אנו הופכים לעיתים לנטל על הסביבה הקרובה אלינו ואף נגררים לקשיים כלכליים עקב הפגיעה ביכולת ההשתכרות, אנו מפרישים אחוז מסוים ממשכורתנו לביטוח לאומי ואף רוכשים פוליסות ביטוח באופן אישי.

 

אובדן כושר עבודה – הגדרה

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו עקב מחלה או תאונה נמנע מהאדם להמשיך לעבוד, ולמעשה נמנעת ממנו האפשרות לקיים את עצמו. מצב זה יכול לבוא לידי ביטוי על פי היקפי תפקוד וזמן משתנים: אובדן כושר עבודה מלא, חלקי ואף מקרים של אובדן כושר עבודה זמני.

כאשר תביעת אובדן כושר עבודה מלא מתבצעת מול המוסד לביטוח לאומי, הרי שעל האדם הנפגע לאבד למעלה מ-75% מיכולת העבודה שעבד בה ואינו יכול לעסוק בעיסוק זהה לעבודה בה עבד לפני קרות התאונה. בתביעות אובדן כושר עבודה זמני, או חלקי, המצב יותר פרוץ ועל התובע להוכיח כי אינו יכול להמשיך לעבוד באותם תנאים (היקף שעות, אחריות מופחתת וכדומה) במקום עבודתו הנוכחי.

 

כיצד נקבל כסף על תביעת אובדן כושר עבודה?

לאחר שהבנו כמה מושגים כלליים, נוכל לעבור לשאלה החשובה ביותר- כיצד מקבלים כסף מתביעת אובדן כושר עבודה. חשוב לציין, כי שאלת ה'כמה מגיע לי' מגיעה לכם בזכות ולא בחסד, מתוקף התשלומים הקבועים שהפרשתם לביטוח לאומי.

לרוב, חברות הביטוח השונות נוהגות לפצות את המבוטח לאורך תקופת אי הכושר, כפי שנקבע בתנאי הפוליסה שנרכשה, לפי 75% מהשכר הממוצע של המבוטח בתקופה של 12 החודשים שקדמו למקרה הביטוחי.

בביטוח לאומי, הפיצויים המגיעים בגין אובדן כושר עבודה אינם תלויים בשכר, אלא באחוזי הנכות שנקבעו על ידי רופא מטעם הביטוח הלאומי וכן על בסיס ממוצע השכר המתעדכן מידי שנה. בנוסף, לעיתים מגיעות הטבות נוספות כמו הנחות שונות (בגין קופות חולים, מס הכנסה, תחבורה ציבורית ועוד) ואף הטבות שונות שנועדו לסייע לכם להתמודד עם מצבכם הרפואי.

לפרטים נוספים על פיצויים בגין אובן כושר עבודה בקרו באתר: https://pitzuim.co.il.

 

ציוד משפטי

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »