חיפוש

נפגעתי בתאונת דרכים – מה עלי לעשות?

הולך רגל, נהג או נוסע בכל כלי רכב, שמעורב בתאונת דרכים ונפגע, חייב לקבל טיפול ראשוני. יחד עם זאת ישנם דברים נוספים שחשוב לעשות ועל כך במאמר הבא.

 

מה לעשות כאשר מעורבים בתאונת הדרכים?

אם נפגעתם בתאונת דרכים ואתם בהכרה חשוב שתישארו במקומכם עד לקבלת טיפול ראשוני כדי לא לגרום לנזק נוסף. באחד המקרים אישה שנדרסה כהולכת רגל קמה מספר שניות לאחר הפגיעה מהכביש קיבלה סחרחורת ונפלה. הנפגע לא יכול לשער מה דרגת הפגיעה כי לא תמיד יחוש כאבים לאחר הפגיעה. הגוף שרוי בהלם, עוצמת הפגיעה יכולה לגרום לחוסר הכרה או לתשישות שגורמת לנפגע לא להיות מודע למעשיו. לפיכך, יש לחכות עד שיפנו אתכם גם אם אתם מסוגלים לזוז. האמבולנס המגיע לשטח יבדוק את הפגיעות שלכם ויפנה אתכם לבית החולים. שם תעברו צילומים ובדיקות מקיפות כדי לוודא שאין לכם גם פגיעות פנימיות. ישנם גם מקרים בהם רכב פוגע מאחור ברכב אחר או תאונה שלנפגע אין כאבים או איבוד הכרה אך הוא עבר צליפת שוט או זעזוע מוח שהתוצאות שלהם יכולות להיות מאוחרות יותר. לפיכך, חייבים לפנות לבית החולים הקרוב ולקבל סיוע רפואי.

 

איסוף מסמכים רפואיים

חשוב מאוד לשמור כל מסמך רפואי הניתן לאחר הבדיקה הראשונית, לבדיקות נוספות וטיפולי המשך. מומלץ להכין קלסר בו תאגדו על פי תאריך מיום התאונה את כל המסמכים הרלוונטיים למצבכם הגופני בין אם מדובר על תוצאות MRI, סי.טי, צילומים ובדיקות גופניות ובין אם מדובר על ניתוחים, טיפולים משמרים, משלימים וכד'. גם כל טיפול הכרוך בהוצאות רפואיות לרבות הוצאות על תרופות וטיפולים של הרפואה הפרטית כולל אשפוז חייבים להיות מתועדים בקלסר. הגעתם במונית כדי לקבל סיוע רפואי – שמרו גם במקרה הזה את הקבלה. הגעתם לבית החולים באמבולנס – שמרו את הקבלה. במקביל יש לפנות למשטרה ולקבל אישור מתועד על מקרה התאונה, השעה והמקום. כל אלו יסייעו לכם בהמשך על מנת להגיש תביעה לחברת הביטוח.

 

כיצד תגישו תביעה ביעילות?

בעקבות תאונת דרכים עלולות להיות פגיעות משמעותיות לטווח הרחוק שעלולות לגרום לאובדן כושר עבודה זמני או קבוע, נכויות שונות, כאבים כרוניים, פוסט טראומה וכיוצא בזה. כושר ההשתכרות עלול לרדת, ייתכן ותאלצו לשהות בימי מחלה בבית, לעבור לתפקיד אחר בעקבות התאונה, לקבל הקלות מרופא תעסוקתי ועוד. הפניה לעורך דין תאונות דרכים מייד לאחר התאונה תסייע לכם לגבש תביעה המוכיחה את כל הנזקים שנגרמו לכם עליהם תהיו זכאים לקבל פיצויים גבוהים. עורך הדין יפנה אתכם לגורמים מקצועיים על מנת לקבוע דרגת נכות ונזקי גוף כדי להוכיח את הקשר בין הפגיעות לתאונה. חשוב לדעת שחברות הביטוח לא ממהרות לשלם פיצוי וגם מציעות סכומים מינימליים. לפיכך, סיוע של עורך דין הוא משמעותי. לפרטים נוספים בקרו באתר https://fclaw.co.il/עורך-דין-תאונות-דרכים.

נפגעתי בתאונת דרכים - מה עלי לעשות

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »