חיפוש

נפצעת בדרך לעבודה? כך תגיש תביעה בגין תאונת עבודה

חוק הביטוח הלאומי מרחיב את הכיסוי מפני תאונות עבודה גם עבור מי שנפגעו בתאונה בדרך לעבודה, או בדרך הביתה מהעבודה, אך כמו תמיד, המציאות היא קצת יותר מורכבת מהחוק היבש, אז איך מגישים תביעה במקרה של תאונה בדרך לעבודה?

 

תאונת עבודה בדרך לעבודה: הגדרת החוק

עו"ד כפיר דיין דובב, מתמחה בדיני עבודה מעל עשור, מסביר כי לא כל תאונה בדרך למקום העבודה, או בחזרה ממנו, נחשבת תאונת עבודה.

למשל, אם בדרך לעבודה העובד החליט לסטות מהמסלול הרגיל, לצורך עניין אישי כלשהו, או שהגיע לעבודה לא מהבית, אלא ממקום אחר, בו לן את הלילה למשל, התאונה עשויה שלא להיחשב תאונת עבודה.

יחד עם זאת, קשה לקבוע מהו המסלול הקבוע של העובד למקום העבודה, יש להתייחס גם לשינויים בהסדרי התנועה, פקקי תנועה גדולים  (שאולי גרמו לו לנסוע בדרך אחרת מהרגיל) וכן הלאה.

גם סטייה מהמסלול הרגיל כדי לקחת ילד לגן, או לקנות דבר מה במכולת ואפילו כדי להתפלל – נחשבת סטייה סבירה מהמסלול ולכן לא שוללת את הזכות לקבלת הזכויות בהליך תאונת עבודה.

משום כך, אחד השלבים הראשונים בהגשת התביעה הוא לקבוע אם אכן מדובר בתאונת עבודה, לפי הגדרת החוק.

 

שלבי הגשת תביעת תאונת עבודה

  1. יש ליידע את המעסיק ומיד לקבל ממנו דו"ח "הודעה על תאונה" המאשר כי הודעתם לו על התאונה, על המוד בה התרחשה תאונה ועל כל הפרטים.
  2. אם היו עדים לתאונה – יש לקחת את פרטיהם
  3. יש לתעד את הנסיבות המדויקות לתאונה, לצלם את המקום ואת הגורמים לתאונה
  4. יש לפנות בהקדם האפשרי לבדיקות רפואיות שיוכיחו אם התרחשה פגיעה גופנית משמעותית בעקבות התאונה. יש לוודא כי כל הפרטים נרשמים בדו"ח הרפואי בצורה מדויקת, תואמת להסברים שלכם.
  5. יש לתעד טיפולים רפואיים שונים, גם אם התרחשוב מספר ימים, מספר שבועות או יותר – לאחר התאונה, שכן יש לא מעט פגיעות פנימיות, שניתן להבחין בהן רק כעבור זמן.
  6. יש לשמור כל מסמך רפואי, מרשם, הפניה, תוצאות בדיקות, חשבוניות על נסיעות, או טיפולים פרטיים בעקבות התאונה, להקפיד על קבלת עותק מכל בדיקה שנערכת בעקבות התאונה, לרבות צילומי רנטגן, CT וכן הלאה.
  7. יש לאתר ולשכור את שירותיו של עו"ד בעל ניסיון וידע בתחום תביעות הביטוח, רצוי גם בתחום דיני עבודה.
  8. יש להגיש תביעה מסודרת, ערוכה היטב לביטוח לאומי. במקרים מסוימים אפשר לתבוע גם את המעסיק, אם למשל התאונה התרחשה בגלל רשלנות של המעסיק, למשל בגלל תחזוקה לקויה, שהיתה הגורם לתאונה.

 

לסיכום

הגשת תביעת תאונת עבודה היא תביעת נזיקים לכל דבר ולכן חשוב לשכור עו"ד מתאים, שיודע כיצד להוציא את המיטב מהסיטואציה ולדאוג שתקבלו את מלוא הזכויות שלכם.

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »