חיפוש

פיברומיאלגיה חוות דעת רפואית – מדוע כדאי להצטייד בחוות דעת?

התסמונת המכונה דאבת השרירים עלולה לגרום פגיעה אקוטית באיכות החיים. בשביל לבסס טענה לפיה הרופא לא אבחן את התסמונת בזמן ולכן המטופלים חוו נזק מיותר, יש צורך להגיש חוות דעת רפואית ומסודרת. עורכי דין שמייצגים לקוחות בתחום של רשלנות רפואית חייבים להשתמש בחוות דעת מקצועית.

חוות הדעת במקרים כאלה נכתבת על ידי רופאים, שמכירים את התחום ובקיאים בו. באמצעות חוות דעת רפואית יכולים עורכי דין לדעת מראש מה סיכויי ההצלחה של הלקוח שלהם בתביעת הרשלנות הרפואית. לאחר מכן, עורכי דין משתמשים בחוות הדעת הרפואית ככלי משפטי לביסוס הטענות המרכזיות מול בית המשפט.

 

האם יש הבדלים בין סוגים שונים של חוות דעת רפואיות ומשפטיות?

מה שעורכי דין בדרך כלל לא שמים לב אליו אלו ההבדלים בין תחומי ההתמחות שמאפשרים לרופאים לכתוב חוות דעת משפטיות. לפי המידע האמין הקיים באתר כמו https://www.forum-md.co.il למשל, יש המון סוגים שונים של חוות דעת רפואיות משפטית. יתרה על כך, כיום ניתן לזהות עלייה בביקוש לסוגים מסוימים של חוות דעת רפואיות משפטיות חדשות – באופן שלא היה קיים בעבר.

 

המאפיינים של פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה היא תסמונת שמכונה בעברית "דאבת השרירים" ואפשר להתייחס אליה בתור דוגמא מעולה למקרים חדשים של רשלנות רפואית. אם בעבר בכלל לא ניתן היה לבסס את הטענה לפיה קיימת תסמונת כזו, הרי שכיום יש יותר ויותר עדויות שמצביעות עליה.

הבעיה היא שגם בבתי המשפט וגם בפסקי הדין המשמשים את עורכי הדין, קשה להשעין את הטענות המרכזיות על אירועים קודמים. לכן הכלי היחיד שנותר לעורכי הדין ולבית המשפט הנדרשים להכריע בסוגיה הוא חוות דעת רפואית משפטית.

 

היתרונות של חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית מאפשרת לעורכי הדין להראות קשר בין ההתנהגות של הרופא לבין התפתחות פיברומיאלגיה וגרימת נזק למיוצגים שלהם. אם מראים שהרופא סטה למשל מרמת הזהירות הסבירה והמקובלת בתחום ולאחר מכן אף מצביעים במפורש על הקשר בין אותה סטייה לכאורה לבין הנזק שנגרם למטופל, ניתן לדרוש פיצוי כספי גבוה. כמו כן, חוות הדעת הרפואית מאפשרת לרופא לבחון כל מקרה לגופו ולהכריע בסוגיה על פי הממצאים שעומדים לפניו.

 

איפה משיגים חוות דעת רפואית ומשפטית?

את חוות הדעת הרפואית והמשפטית כדאי להשיג רק דרך רופא שמכיר את התחום ובקיא בו. למרות שיש כיום יותר מקרים של פיברומיאלגיה לעומת העבר, עדיין מומלץ לברר מה הניסיון של הרופא ועד כמה הוא ליווה אירועים משפטיים דומים.

בשביל שחוות הדעת הרפואית והמשפטית תהיה משכנעת, עליה להיות מנוסחת בצורה ברורה גם עבור השופט. מבחינת עורך הדין, זהו הכלי העיקרי שעומד לרשותו לכל אורך המשפט וכדי להגדיל את הסיכוי להשיג ללקוחותיו פיצוי כספי משמעותי.

חוות דעת רפואית

אולי תאהבו גם את:

רופא שיניים מסתכל בתוך פה של אישה בהריון
טיפול שורש בהריון

טיפולי שורש נגרמים בדרך כלל בעקבות מחלות זיהומיות או בשל חוסר שמירה על ניקיון והיגיינת השיניים. על כן, כאשר מתעוררת איזושהי בעיה בשורש השן, יש

קרא עוד »
לחץ וחרדות – קשר ישיר

לחץ וחרדות הינם מושגים שכולנו מכירים מהחיים שלנו. חלקנו חווים לחץ או חרדה סביב אירוע מסוים או כתופעה שגרתית שאנחנו מתמודדים איתה. ובכן, חשוב להבין

קרא עוד »