חיפוש

את מי ניתן לתבוע במידה והתרחשה תאונת עבודה?

תאונות עבודה מתרחשות מידי יום במקומות שונים ברחבי הארץ. הדבר מוביל עובדים רבים לתהות בכל ההתנהלות שצפויה להם לאחר התרחשות התאונה המדוברת. לא פעם, עובדים לא מודעים לכך שהם יכולים לתבוע לאחר תאונה. הם פשוט ממשיכים בשלהם ומשלמים מכיסם על טיפולים רפואיים ותרופות שהם זקוקים להם. במדריך הנוכחי נציין בפניכם את כל המידע המקיף בנושא ונתמקד בגוף שאותו ניתן לתבוע במידה והתרחשה תאונה כזו.

 

רגע, מה זו בכלל תאונת עבודה?

תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שהתרחשה תוך כדי ועקב העבודה אצל מעביד מסוים. רבים חושבים שתאונת עבודה היא כזו שמתרחשת אך ורק בין כותלי המשרד, המחסן, החנות או המקום שבו העובד נמצא. אבל האמת היא, שתאונה שכזו יכולה להתרחש גם מחוץ לכותלי מקום העבודה. אדם שעבר תאונה באחד או יותר מהמצבים הללו צפוי להיות מוגדר כאדם שעבר תאונת עבודה:

  1. תאונה שאירעה בדרך למקום העבודה מהבית
  2. תאונה שאירעה ממקום העבודה אל הבית
  3. תאונה שאירעה במהלך יציאה לסידורים עבור מקום העבודה

כעת, כשידוע לכם מהי תאונת עבודה, ניתן להעמיק בנושא ולהסביר מה צריך לעשות ברגעים הראשונים ואת מי ניתן לתבוע במידה והתרחשה תאונה שכזו.

 

מה צריך לעשות מיד לאחר תאונת עבודה?

חשוב לפתוח ולומר מה לא צריך לעשות מיד לאחר התאונה – להמשיך כרגיל. אם עברתם תאונת עבודה, אתם צריכים לבצע את הדברים הבאים:

 

לפנות לקבלת טיפול רפואי

חשוב מאוד שתפנו בהקדם האפשרי לקבלת טיפול רפואי. גם אם נדמה לכם שאתם מרגישים טוב – ביקור במיון עשוי לגלות ממצאים חריגים שלא ניתן לראות אותם מבלי להגיע למוקד רפואי.

 

ליצור קשר עם עורך דין

לאחר שהגעתם לקבלת טיפול רפואי, אתם צריכים ליצור קשר בהקדם עם עורך דין תאונות עבודה שיציין בפניכם מה עליכם לעשות בשלבים הבאים ואיך תוכלו להתחיל בהליך התביעה.

 

את מי ניתן לתבוע במידה והתרחשה תאונת עבודה?

בניגוד לסברה של רבים בנושא – לא תובעים את המעסיק שלכם לאחר הפגיעה. אם עברתם תאונת עבודה אתם צריכים לתבוע את המוסד לביטוח לאומי. חשוב לציין כי תביעה מסוג זה מתחלקת ל- 2 חלקים עיקריים שחשוב שתכירו:

 

חלק 1 – התביעה

חלק זה כולל את התביעה לקבלת דמי פגיעה או תשלום עבור הימים שבהם לא יכולתם לעבוד לאחר התאונה

 

חלק 2 – קבלת דרגת נכות מעבודה

אתם עשויים לקבל דרגת נכות מעבודה ולקבל בנוסף לכך גם מענק נכות שמתאים למצבכם. את אלו תוכלו לקבל לאחר שתגישו תביעה בביטוח הלאומי בסיוע של עורך דין שבקיא בתחום.

 

לסיכום

כעת ידוע לכם את מי ניתן לתבוע במידה והתרחשה תאונת דרכים. אתם יודעים שעליכם להסתייע בשירותיו של עורך דין שבקיא בתאונות עבודה כדי להגיש את התביעה ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

תאונת עבודה

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »