חיפוש

מה זה ביטוח מקיף לרכב ומי צריך אותו

ביטוח מקיף לרכב הוא ביטוח שכל בעל רכב יכול לעשות לכלי הרכב שלו. זאת, במטרה להימנע ממצב שבו הוא יצטרך לשלם סכומי כסף גבוהים לבעל רכב אחר או בעל רכוש שנפגע מכלי הרכב שלו, בעקבות תאונה. מהו ביטוח רכב בכלל ולמה הוא נועד? מהו ביטוח מקיף לרכב ומתי כדאי לעשות ביטוח כזה? בשורות להלן נסקור בקצרה נושא שכולם מכירים, אבל רבים עדיין לא מודעים להשלכות של העדר ביטוח איכותי במקרה של תאונה.

 

ביטוח רכב והמשמעויות שלו

ביטוח רכב הוא ביטוח שאמור לשאת בכל התשלומים שהמבוטח היה אמור לשאת בהם, במקרה של תאונה שהמבוטח אשם בה. זאת, בין אם מדובר בנזק לרכב ובין אם מדובר בנזקי גוף, חס וחלילה. ככלל, ביטוח הרכב בא לתת מענה לעובדה שכל כלי רכב עלול לגרום לנזקים משמעותיים הן להולכי רגל והן לנהגים או נוסעים בכלי רכב אחרים במקרה של תאונה. אילולי ביטוח הרכב, היה כל נהג שגרם לתאונה מחויב לאדם שנפגע ממנה, בסכומי כסף שלרוב לא ניתן היה לעמוד בהם. ביטוח הרכב, כשמו כן הוא, מעניק ביטחון פיננסי לפוגע ולנפגע בתאונה כאחד. זאת, תמורת תשלום חודשי קבוע המועבר לחברת הביטוח. ביטוח הרכב מתחלק לשניים – ביטוח חובה וביטוח מקיף. ביטוח החובה הוא פוליסת ביטוח לנזקי גוף, שכל כעל רכב חייב לרכוש ובלעדיה חל איסור להפעיל את הרכב ולנהוג בו. ביטוח מקיף הוא ביטוח רשות, אבל מרבית בעלי הרכבים בוחרים לעשות ביטוח כזה ולכסות את עצמם. בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא הביטוח המקיף.

 

תאונה בין שני רכבים

 

 

ביטוח מקיף והיתרונות שלו

ביטוח מקיף לרכב הוא ביטוח המכסה הן נזקים שנגרמו לרכב בעקבות תאונה או חבלה, והן נזקים שהרכב המבוטח גרם לרכב אחר, או לרכוש אחר גם אם לא מדובר ברכב. הביטוח המכסה נזקים לרכב המבוטח עצמו נקרא ביטוח עצמי, ואילו הביטוח המכסה נזקים שהרכב גרם לרכב אחר או לרכוש נקרא ביטוח צד שלישי. ביטוח הכולל את שני סוגי הביטוחים כאמור, הוא למעשה ביטוח מקיף והוא כולל כל נזק אפשרי. יש סוגים של ביטוחים מקיפים המבטלים גם את ההשתתפות העצמית של בעל הרכב בעלויות התיקון.

בעל רכב חדש, או לחילופין רכב שנחשב יוקרתי ועלויות התיקון שלו גבוהות, ירכוש מטבע הדברים פוליסת ביטוח מקיף לרכב בשלמותה. זאת, כיוון שגם נזקים לרכב המבוטח עלולים להיות כרוכים בהוצאה כספית ניכרת מצד אחד, וגם נזקים שהרכב עלול לגרום לרכוש יכולים להיות משמעותיים מצד שני. מנגד, בעל רכב ישן מאד או זול במיוחד, ירכוש בדרך כלל ביטוח צד שלישי, ולא יעשה ביטוח עצמי. זאת, כיוון שהעלויות של ביטוח מהסוג הזה עלולות להיות גבוהות יותר מההחזר שבעל הרכב יקבל תמורת התיקון שלו, אם וכאשר יידרש לכך. לפני רכישה של פוליסת ביטוח לרכב, כדאי להתייעץ עם מומחה ולרכוש את הפוליסה המתאימה ביותר עבורך.

אולי תאהבו גם את: