חיפוש

גישור עם עו"ד או הליך בבית משפט –  יתרונות וחסרונות

הליך גירושין הוא תמיד עניין מורכב מקושי רגשי לא פשוט לצד קשיים אחרים.

לפרק בית זה דבר מאד קשה תמיד, קל וחומר כשיש ילדים מעורבים בתמונה. מדובר בטלטלה לא פשוטה לשני הצדדים. רוב האנשים יעדיפו לא להתגרש ויגיעו לנקודה הזו בלית ברירה, לאחר שהם מרגישים שהקשר במצב בלתי ניתן לשיקום. ניתן לקוות שגירושין בסופו של דבר יטיבו עם שני הצדדים ואחרי התהליך הקשה, תבוא תקופה טובה יותר.

אז אם מצאתם את עצמכם ניצבים לפני הליך גירושין, קודם כל אנחנו מצטערים לשמוע. שנית, לצד הקשיים הרגשיים, חשוב להתגרש בצורה חכמה שתשאיר כמה שפחות משקעים אצלכם ואצל הילדים. מומלץ לסגל גישה פרקטית ובריאה ככל הניתן שתקל עליכם את התהליך כולו. אחת מהדרכים להתגרש שהופכת פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות היא גישור. לגישור יש יתרונות רבים וגם כמה חסרונות. חשוב שתכירו את האופציה, ותבחנו אם היא מתאימה עבורכם. במידה ותמצאו שאופציה זו מתאימה לכם, יתכן והגירושין, עם כל הצער שבעניין, יעברו יותר בקלות. חשוב לדעת שלא בכל מקרה מומלץ להשתמש בגישור והוא אינו מתאים באופן גורף לכל המקרים.

אז מה זה בכלל גישור? מה היתרונות ומה החסרונות ולמי הוא יכול להתאים. כל מה שחשוב לדעת!

 

מה זה גישור?

הליך גישור קיים לא רק בגירושין. באופן כללי מדבור בהליך שמטרתו ליישב סכסוך בין צדדים. גישור יכול להתבצע בין אנשים פרטיים או גופים. מטרת הגישור הינה לפתור קונפליקטים וסכסוכים דרך הידברות וחתירה להסכמה משותפת של שני הצדדים.

במקרה של גירושין לגישור יש יתרונות רבים. נעמוד על כמה מהיתרונות הראשיים. חשוב לציין שאחד הדברים החשובים היא בחירה בעורך דין – מגשר. מאד לשכור את שירותיו של עורך או עורכת דין מצוינים הבקיאים בתהליך. לייעוץ עו"ד מומחה לענייני גישור >>> עורכי הדין ילוו אתכם באחת התקופות הקשות של חייכם. לכן חפשו עורך או עורכת הדין בעלי רגישות ואינטליגנציה רגשית מאד מפותחת. עליכם לוודא שיש בניכם כימיה וניצב מולכם עורך או עורכת דין אמין, מישהו או מישהי שאתם מרגישים שאפשר לסמוך עליהם.

 

יתרונות מרכזיים בגישור

נקודת מבט

נתחיל באחד הדברים הכי חשובים לטעמנו והוא התפיסה של הליך הגירושין. הליך גישור הוא שונה בצורה מהותית וקונספטואלית מהליך משפטי. הליך הגישור צופה אל העתיד. הוא שואף להביא את שני בני הזוג למצב בו שניהם מרוצים מההסדר המשפטי. תפקידו של הסדר המשפטי הוא לעזור להם לנהל את החיים החדשים שלהם. לדבר יש חשיבה יתרה בעיקר כאשר יש ילדים משותפים. לעומת זאת הליך  משפטי מסתכל אחורה וחוקר את היחסים על מנת ליישב את הקונפליקטים של שני הצדדים.

מבחינת פרספקטיבה ונקודת מבט יש עוד נקודה חשובה: גישור מבקש להסדיר את החיים בהמשך ואפילו לשקם את היחסים בין שני הצדדים, לא במובן הזוגי, אלא במובן של ניהול יחסים תקינים ביום שאחרי. משפט לעומת זאת עוסק יותר בהכרעות בסגנון מי צודק וכיצד למשש את הזכויות של כל צד. לכל אחד מהם, כמובן, יש יתרונות שונים.

 

זמן ההליך

לזמנים בהליך גירושין יש חשיבות גדולה. גישור בדרך כלל יקח פחות זמן מה שיכול להקל על התהליך בצורה משמעותית. ככל שיקח פחות זמן מרגע לקיחת ההחלטה כך יהיה קל יותר לשני הצדדים להתחיל את השלב הבא בחיים שלהם. לגישור ניתן לפנות בשלב מוקדם מאד. מבנה הגישור והזמן שהוא עלול לקחת נמצא יותר בשליטת הצדדים, מאשר הליך משפטי שנקבע בהתאם ללוח הזמנים של בית המשפט.

 

תוצאת ההליך הגישור מול ההליך המשפטי

לרוב תוצאות של הליך גישור יביאו למצב המוסכם על ידי שני הצדדים. המטרה תהיה לייצר מצב בו שני הצדדים מרגישים שהם עשו ויתורים מסוימים, אך התוצאה לבסוף הוגנת. בבית משפט לצערנו השיח נוטה יותר לצד מנצח מול צד מפסיד וההכרעות עלולות להיות יותר סביב צדק מאשר הוגנות.

 

חסכון בכסף

יתרון חשוב ומשמעותי שכן גירושין עלולים לעלות הרבה כסף. בהליך גישור צריך פחות עורכי דין, ובכך מוציאים פחות על עורכי דין וכמובן שנחסכות גם הוצאות המשפט. בנוסף את הליך הגישור אפשר לנהל לפי לוח הזמנים של שני הצדדים ולקבוע פגישות גם בשעות הערב או אחרי העבודה. לעומת זאת בבית משפט, הזמנים והימים נקבעים לפי הלו״ז של בית המשפט. משמעות הדבר פעמים רבות היא הפסד לא מועט של ימי עבודה. פגיעה בעבודה בין אם אתם שכירים או עצמאיים יכולה להוות פגיעה כלכלית ברמה כזו או אחרת.

 

חסרונות בהליך גישור

אחרי שראינו את היתרונות חשוב גם להבין מה החסרונות בהליך גישור.

 

הגישור עלול להיות בזבוז זמן וכסף

חשוב להבין שגישור אינו מתאים בכל מקרה וישנם עקרונות מסוימים שיאפשרו לגישור להיות מוצלח. כדי להבין אם גישור יכול להתאים במקרה שלכם יש להתייעץ עם איש או אשת מקצוע מנוסים, שיוכלו לשקול את המצב על כל הגורמים השונים. במידה ותהליך הגישור נכשל בזבזו שני הצדדים זמן וכסף,

 

העמקת הסכסוך

אם נאלצים לבסוף להגיע לבית המשפט עלולים להגיע מאד טעונים. מה שעלול לדרדר את המשפט למקומות קטנוניים ולא קלים. יכול להיות שבמקרים מסוימים עדיף לחסוך את השלב הזה וללכת ישר לבית משפט, להתמודד עם המשפט ועם התוצאות שלו. יכול להיות שבמצבים מסוימים עדיף לא להוסיף עוד תהליכים שעלולים לעכב או לייצר אמוציות נוספות על הקיימות.

 

תקוות שווא והוצאת אנרגיות

הגישור עלול לגרום לתקוות שווא לאחד הצדדים שהסיפור יגמר בקלות ובהבנות הדדיות. מפח נפש שכזה במצב שהוא גם ככה מאד רגיש יכול לעייף מאד את אחד הצדדים או את שניהם ולהביא אותם לבית המשפט שהם כבר מותשים ועייפים.

שקלו את הגורמים השונים במקרה שלכם, התייעצו עם איש או אשת מקצוע מצוינים שאפשר לסמוך עליהם ובחרו את הדרך הכי מתאימה עבורכם.

הליכי גירושין

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »