חיפוש

מה נחשב לעברה פלילית

המשפט הפלילי במדינות המתוקנות ובכל זה בישראל, עוסק בהיבטים החוקיים והמשפטיים של היחסים שבין אדם לחברו. תחומי משפט אחרים עשויים להיות משפט אזרחי, דיני משפחה או עבירות בתחום הפיננסי. (חינוך פיננסי לעם) ואולם ככל שהעבירות גורמות נזק לאדם אחר, וככל שחומרת העברה גבוהה יותר, כך עלול העונש המוטל על מבצע העברה להיות חריף יותר. מה בין משפט אזרחי למשפט הפלילי ומה נחשב לעברה פלילית? מה מעמדו של נפגע העברה במשפט? היכן ניתן לקבל סעד משפטי ותמיכה בתחום זה? בשורות להלן נרחיב מעט את היריעה בנושא רחב ורגיש זה.

שוטר

משפט אזרחי ומשפט פלילי

מערכת החוקים בישראל פועלת תוך חלוקה למספר קטגוריות, המכסות למעשה את כל תחומי החיים בישראל. עם הדינים השונים ניתן למנות דיני משחה, הדין האזרחי וכמובן הדין הפלילי. ככלל, הדין הפלילי מתייחס לעבירות שבין אדם לחברות – שוד, גניבה, חבלה ועוד מגוון רחב של עברות, שאדם או קבוצת אנשים מבצעת כנגד אדם או קבוצת אנשים אחרת. כל העברות שהוזכרו, וכן עוד מגוון רחב של עברות מהסוג הזה, הן עברות פליליות, שהמבצע אותן חשוף לתביעה פלילית. ענפים משפטיים מקבילים הם המשפט האזרחי, וכן המשפט הציבורי.

המאפיין העיקרי של המשפט הפלילי, הוא שהתובעים במשפט הזה הם המדינה ונציגיה. זאת, למרות שהעבירה בוצעה על ידי אדם פרטי, כנגד אדם פרטי אחר. ברגע שהוגשה התביעה, נציגי המדינה הם המנווטים אותה והם אלה הרשאים לבקש הטלת עונש כזה או אחר על החשוד בביצוע העבירה, או על עבריין מורשע לאחר ההרשעה בדין.

נפגעי עבירות פליליות ומעמדם

למעשה, מי שמנהל את ההליך המשפטי במשפט הפלילי הם נציגי המדינה. לנפגעי העברה עצמם אין כל אפשרות להשפיע על מהלך המשפט, לא כל שכן על ההחלטה להגיע, במקרים מסוימים, לעסקאות טיעון. עם זאת, לפנים משורת הדין עשויים הגורמים האמונים על המשפט, לעדכן את הנפגעים במהלך המשפט או בצעדים כל שהן שיש בכוונת התביעה לבצע.

ההיגיון העומד מאחורי צורת ההתנהלות הזאת בעת הגשת תביעה פלילית כנגד אדם אחד או יותר, היא ניתוק הקשר הרגשי או אחר, בין ביצוע העברה לבין התנהלות המשפט. כך, ניהול המשפט יהיה שקול יותר ופחות אמוציונאלי וחשוף לטעויות. עם זאת, לנפגעי העברה שמורה הזכות לתבוע את העבריין בתביעה אזרחית, שאיננה קשורה כלל ועיקר לתביעה הפלילית, אבל פסק הדין או גזר הדין בתביעה כזאת עשויים לסייע לתובע בהשגת המטרה – קרי הטלת סנקציות, בדרך כלל כלכליות, על הנתבע.

אם יש לך עניין בשירותיו הטובים של עורך דין איכותי, זה האתר הנכון עבורך – gordonsilver.com. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע של מסיקביץ' וטייב משרד עורכי דין יחזרו אליך בהקדם. הם ילמדו את הצרכים שלך ויסייעו לך להגיע לתוצאות הטובות ביותר האפשריות, בזמן הקצר ביותר האפשרי.

האם עריכת דין זה מקצוע שתרצו ללמוד? אם כן לחץ כאן לעוד פרטים.

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »