איך להאט את הזקנות העור באופן פשוט וטבעי

איך להאט את הזקנות העור באופן פשוט וטבעי

כל גופנו מכוסה בעור והוא מהווה כ 15 אחוז ממשקל גופנו. העור שלנו הוא חלק מהמראה החיצוני שלנו ובעיקר כאשר מדובר בעור הפנים. באופן טבעי כולנו רוצים להישאר צעירים ויפים מחפשים אחר דרכים להצערת העור. במשך השנים עם השינויים שעובר גופנו גם העור עובר שינויים ומאבד את האלסטיות והמראה הצעיר. במשך הזמן הוא מתחיל להתקמט ואף לקבל כתמים הפוגעים במראה העור.  חלק מהגורמים להזדקנות העור הם טבעיים ואיננו יכולים לשלוט עליהם, אחרים נובעים מתוך גורמים סביבתיים כמו למשל החשיפה לשמש הפוגעת בעור. ישנם טיפולים שונים להצערת העור, ממתיחת פנים על סוגיה השונים וטיפולי לייזר. אך לפני שרצים לבצע טיפולים אלו, בתור טיפול משמר ישנם דברים שכל אחד יכול לעשות על מנת להאט את הזדקנות העור באופן פשוט וטבעי.

דרכים להאט את הזדקנות העור

הימנעו מחשיפה לשמש – הקרינה האולטרא סגולית של השמש פוגעת בעורנו בצורה קשה מאוד. לאורך זמן קרינת השמש מביאה להתקמטות העור ולהופעת כתמים שונים, אפילו גידולים סרטניים. יש לנקוט בכל האמצעים על מנת להגן על גופנו מעור השמש. למשל הימנעו מרחצה בים או בברכה בשעות בהן קרינת השמש חזקה, העדיפו את שעות הבוקר ושעות אחר הצהריים. שימוש בכובע וביגוד המגן על העור גם כן עוזר. ולבסוף הקפידו על מריחת קרם הגנה.

הימנעו מעישון – עישון גורם למגוון רב של מחלות, רבות מהן קטלניות, ומומלץ להימנע מעישון. בנוסף למחלות השונות שהוא גורם יש לו גם השפעה ברורה על העור. העישון פוגע בכלי הגם שבגוף וגם אלו המזינים את העור והכרחיים לפעילות תקינה של תאי העור. העישון גורם להצרת נימי הדם, דבר המשפיע על חלבוני האלסטין והקולגן ההכרחיים לחוזק וגמישות העור.

שתו מים – המים הם דבר חשוב לכל תהליכי הגוף ומחסור במים פוגע בתפקוד של כל מערכות הגוף ללא יוצא מן הכלל. הקפידו על שתייה מרובה של מים על מנת להימנע מיובש והתקמטות של העור.

הקפידו על שעות שינה – השינה היא דבר הכרחי לגוף. בזמן שאתם ישנם הגוף עובד ומחדש רקמות, כולל רקמות עור. שינה לא תקינה ולא מספקת פירושה פעילות לקוייה של  חידוש רקמות העור, דבר הגורם להזדקנות מואצת של העור.

הימנעו מסטרס – מתח נפשי היכול לנבוע מסיבות שונות, אפילו לחץ במקום העבודה, תמיד נותן את אותותיו על בריאות הגוף והעור אינו יוצא דופן. המתח הנפשי מחליש גם את המערכת החיסונית ומגדיל את הסיכון. הימנעות מסטרס היא כמעט בלתי אפשרית אבל בהחלט ניתן לשלב בחיי היום יום פעולות אשר יכולות לעזור להתמודד עם סטרס כמו כמו פעילות גופנית.

תזונה נכונה – העור שלנו צריך ויטמינים ומינרלים וחשוב להקפיד על תזונה העשירה בירקות ופרות מסוגים שונים המספקים לגוף את אותם הוויטמינים והמינרלים החשובים, כמו כן גם צריכה של אומגה 3 ואומגה 6 חשובים לצורך שמירה על עור בריא.

עור

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.