חיפוש

3 פרטים שחייבים לדעת לפני הגשת בקשה לאיחוד תיקים

חיים תחת חובות והלוואות פוגעים באורח החיים שלנו ולעיתים רבות ההשפעה ניכרת גם על בריאותנו.

יחד עם זאת, המציאות הכלכלית והמשפטית של ימינו מציעה מגוון פתרונות להבראת המצב הכלכלי והסדרת החובות.

חלק מהפתרונות הללו הוא איחוד תיקים בהוצאה לפועל.

הנה 3 פרטים שחייבים לדעת לפני הגשת בקשה לאיחוד תיקים

 

מציאות כלכלית מתעתעת

כישראלים, אנחנו מושפעים מצד אחד מתרבות הצריכה המערבית, אשר מעודדת צריכה וקנייה ללא הבחנה האם המוצר הספציפי אכן נדרש עבורי, ומצד שני, מודעים למושג 'יוקר המחיה'. מציאות הפכפכה ומבלבלת זו, מביאה אנשים רבים להתנהל בצורה כלכלית לקויה, ולצרוך הרבה מעבר לסך ההכנסות שלהם וכך, להיכנס למערבולת של הלוואות, מינוסים וחובות מצטברים, עד שלעיתים נראה כי יציאה ממצב זה היא קשה ביותר, עד בלתי אפשרית.

רבים נוטים לחשוב כי מקורה של מציאות זו של הלוואות, חובות ומינוסים, טמון בהתנהלות כלכלית לקויה כפי שהזכרנו, אך לא אחת, גם אנשים המתנהלים באופן כלכלי נורמטיבי לחלוטין, נכנסים לסחרחורת כלכלית כזו, עקב משברים אישיים, דוגמת פטירת אחד מבני הזוג, פיטורים ועוד.

 

כיצד ניתן להתמודד עם החובות?

ראינו אם כן כי תופעה זו של חובות והלוואות מאפיינת מגוון רחב של אנשים, וכדי לסבר את האוזן ולהבין עד כמה מציאות זו נפוצה אצלנו, ניתן לראות על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מלבד הלוואות לצורך משכנתא, משקי הבית בישראל חייבים כ-100 מיליארד ₪ בגין הלוואות שונות.

מציאות זו של חובות והלוואות אינה פתאומית, אלא תהליך מתמשך והדרגתי, ובהתאם לכך, גם תהליך היציאה ממנו מחייב משמעת וסבלנות רבה. מלבד ליווי כלכלי אישי, ישנם גם פתרונות יעילים להתמודדות עם התוצרים הנלווים של החובות וההלוואות, דוגמת הליכי הסדרי חוב, חדלות פירעון, ביטול הגבלות ועיקולים ועוד.

 

הגשת בקשה לאיחוד תיקים

בין הפתרונות הנפוצים והפופולאריים להסדרת חובות והבראה כלכלית, נמצא תהליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל. תהליך זה מאפשר לחייבים להסדיר את חובותיהם בצורה מסודרת ומרוכזת, תוך ריכוז התיקים לתיק אחד בלבד, בו יבוצע התשלום החודשי הקבוע עד להסדרה מלאה של החוב.

פתרון זה מאפשר לכל חייב, להתנהל מול הוצאה לפועל באופן מסודר ומרוכז, במקום טיפול אישי ומייגע בכל תיק בפני עצמו, טיפול שיכול להיות מורכב, מתיש וסבוך. לצד פתרון יעיל זה, ריכזנו עבורכם כמה פרטים שחייבים לדעת לפני הגשת בקשה לאיחוד תיקים:

  • את הבקשה יש להגיש בלשכת ההוצאה לפועל, תוך פירוט כל הנכסים הקיימים של החייב, כושר ההשתכרות ופרטים אישיים של בעל התיק. לעיתים, רשם ההוצאה לפועל יקבל את ההחלטה בכפוף להפקדת ערבות בסך מסוים, או מינוי של "ממונה" לפיקוח מקורב על תיק האיחוד.
  • פעמים רבות יתבקשו מגישי הבקשה לעבור חקירת יכולת לעמידה בהסדר התשלומים.
  • במסגרת הליך זה, הוצאה לפועל יכולים להטיל סנקציות דוגמת עיקולים, צווים והגבלות בכדי להבטיח עמידה בהסדר שנקבע לחייב.

 

פטיש

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »