חיפוש

הזמנה לשימוע לפני קצין משטרה ופסילה מנהלית

פסילה מנהלית יכולה על פי החוק להתבצע במקרים מסוימים עוד לפני ההליך המשפטי לתקופות של 3 חודשים או פחות על פי סוג עבירת התנועה. המאמר ידון בפסילה מנהלית והזמנה לשימוע לפני קצין משטרה.

 

האם שוטר יכול לפסול רישיון נהיגה?

עצם היותו של השוטר דמות המייצגת רשות מנהלית מותר לו להפעיל שיקול דעת ולפסול מנהלתית את רישיון הנהיגה בזמן עבירת התנועה. יחד עם זאת, הוא חייב להעניק זכות לנהג לעבור שימוע לפני החלטתו. יתרה מכך, במידה והשוטר פוסל את הרישיון ניתן לערער על כך בבית המשפט. למידע נוסף כנסו לקישור https://uliel.co.il.

 

מתי שוטר יכול לפסול רישיון נהיגה?

ישנן עבירות תנועה חמורות הקבועות בחוק שמאפשרות לשוטר לפסול את רישיון הנהיגה עוד לפני ההבאה לדין. לדוגמה, מעורבות בתאונת דרכים עם הרוגים או פצועים, נזק ברכוש, נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים וכד'. כאשר מדובר על תאונת דרכים לפחות עם הרוג אחד השוטר יכול לפסול את הרישיון למשך 90 יום. במידה והתאונה גרמה לנזק ברכוש או לפצועים, השלילה היא ל-60 יום. נהיגה בשכרות תגרור אחריה פסילת רישיון ל-30 יום.

 

מהם השיקולים של השוטר לפסילה מנהלית?

השוטר יכול להחליט אם תהיה או לא תהיה פסילה מנהלית לפני הדיון בבית המשפט על פי חומרת העבירה, על פי כמות העבירות שעבר הנהג עד כה וחומרתן, האם הוא נהג חדש או צעיר, האם הנהיגה היא מקור לפרנסה, הנסיבות שהביאו את הנהג למצב הקיים מבחינה אישית או בריאותית וכד'.

 

הליך השימוע לפני פסילה מנהלית

בין אם הליך השימוע נעשה בשטח ובין אם בתחנת המשטרה, השוטר צריך להציג את הראיות לעבירת התנועה ולהעניק הזדמנות לנהג לטעון את טענותיו לפני שהוא מחליט לפסול את רישיונו. הליך השימוש הוא חלק משמעותי להמשך הדיון בבית המשפט ובמידה ולא נעשה כדין או לא נעשה כלל ניתן לזכות את הנהג מאשמה. עורך דין תעבורה יכול לסייע על מנת לבטל את הפסילה או להפחית את הזמן של הפסילה המנהלית ולכן חשוב להיוועץ עימו כבר בתהליך השימוע.

 

האם כל שוטר יכול לבצע פסילה מנהלית?

התשובה היא לא. רק שוטר בדרגת קצין מפקח ומעלה יכול לבצע שימוע ולשלול רישיון נהיגה באופן זמני. במידה ושוטר שאינו בדרגה זו תפס את הנהג בעבירה הוא יכול לזמן אותו לתחנת המשטרה ואת השימוע יבצע הקצין המפקח עד 3 ימים מאותו רגע שנלקח רישיון הנהיגה. במידה והנהג לא מגיע לשימוע קצין המשטרה יכול לבצע פסילה מנהלית גם בהעדרו של הנהג.

לסיכום, ניתן לבקש ביטול של הפסילה המנהלית בבית משפט לתעבורה שנעשה תוך זמן קצר. יש לשכנע את בית המשפט שהנהיגה לא תפגע בביטחון הציבור תוך חשיפת עברו התעבורתי של הנהג. עורך דין תעבורה יבדוק גם את הראיות של השוטר ויתנהל בהתאם.

עורך דין תעבורה

 

 

 

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »