חיפוש

הטרדה מינית במסרון – ההגדרה, למי פונים, ואיך מתמודדים

בעבר הטרדות מיניות היו במפגשים פיזיים פנים אל פנים, ונעשו באופן ישיר בלבד. כיום, רוב התקשורת שלנו היא דרך מכשיר הפלאפון הנייד, דרך הודעות ומסרונים במיוחד. על כן, הטרדות מיניות במסרון הפכו לדבר שאינו שכיח בכלל, ולכן אנו נחשפים ליותר ויותר מקרים שכאלו. במאמר הבא נסביר כיצד יש לפעול במקרה בו הוטרדתן מינית במסרון.

הטרדה מינית במסרון הוא דבר שאינו זר לרובנו, נשים חוות הטרדות מיניות על בסיס יום יומי, דרך הרשתות החברתיות, דרך האינטרנט ככלל ודרך מסרונים בפרט. יש לציין, כי הטרדה מינית היא למעשה התנהגות מינית אלימה במיוחד והיא אינה חוקית – מכיוון שהיא אינה מתקבלת או רצויה על ידי הקורבן.

במקרים רבים, נשים חוות הטרדות מיניות, התייחסויות והצעות מיניות בלתי הולמות דרך מסרון, ובמקרים מסוימים ע״י מספר רב של גברים בעת ובעונה אחת. במאמר הבא נסקור יחדיו מהי הטרדה מינית על פי החוק, ומה ניתן לעשות מבחינה משפטית ופלילית במקרה ונפלתן קורבן להטרדה מינית במסרון.

 

הטרדה מינית במסרון – ההגדרה

הטרדות מיניות שקרו בעבר אך ורק במפגשים ישירים פנים אל פנים, או בשיחות טלפוניות. אך כיום, הדרך העיקרית שבעזרתה אנו מתקשרים זה עם זה היא עם מכשיר הסלולרי, לרוב דרך הודעות ומסרונים שאנו שולחים זה לזה. למעשה, העניין יוצר קרקע נוחה לקיום הטרדות מיניות במסרון, ואכן נשים רבות חוות הטרדות מיניות במסרון בקבלת הודעות בעלות אופי מיני שאינו הולם או מכבד אותן.

מסרונים המכילים הודעות בעלות אופי מיני שאינו מתקבל על ידי הצד השני נחשבים להטרדה מינית לכל דבר, שהיא הרי עבירה פלילית חמורה. הטרדות מיניות במסרונים יכולות לקרות גם בעבודה בין קולגות, כאן תמצאו מידע מפורט ומעודכן על פגיעה מינית בעבודה.

 

מה ההגדרה להטרדה מינית על פי החוק?

הטרדה מינית יכולה להיחשב במספר דרכים. ראשית, היא יכולה להיות הצעה מינית החוזרת על עצמה מספר פעמים המופנית כלפי מי שאינו מעוניין בהצעה הזו, והבהיר זאת גם בבירור. בנוסף, הטרדה מינית יכולה להיות התייחסות בעלת אופי מיני, שליחת תמונות בעלות אופי מיני באופן ברור, ועוד.

הטרדה מינית היא התבטאות או הצעה בעלת אופי מיני אשר חזרה על עצמה מספר פעמים ונתקלה בסירוב על ידי הצד שקיבל את ההצעות הללו. חשוב לציין כי הטרדה מינית היא עבירה פלילית חמודה מכיוון שהיא פוגעת בכבודו של הקורבן ומבזה אותו, יתרה על כך, אדם אשר נאשם בהטרדה מינית יכול למצוא את עצמו נאלץ להתמודד עם השלכות משפטיות קשות.

במידה והוטרדתן מינית במסרון, אנו מציעים לכן לפנות לעורך דין המתמחה במקרים של הטרדות מיניות, שייעץ לכן וידריך אתכן בתהליך המשפטי המורכב שעומד בפניכן. בנוסף, על מנת לקבל איזשהו יתרון על פני האדם שפגע בכן, אנו מציעים לכן לצלם מסך של המסרון שקיבלתן שישמש כראייה בבית המשפט.

אישה עוברת הטרדה מינית באמצעות מסרון
אישה עוברת הטרדה מינית באמצעות מסרון

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »