חיפוש

ייעוץ רשלנות רפואית: אילו מסמכים יש להכין

הגעתם להליך רפואי מסוים, כמו טיפול כלשהו או בדיקה מסוימת, ואתם חוששים שלאחר אותו הליך נגרם לכם נזק? אתם לא לבד. ישראלים רבים חווים נזקים במהלך פרוצדורות שונות בעולם הרפואה. בחלק לא קטן מהמקרים הללו, מדובר על רשלנות רפואית – אירוע בו מוסב נזק למטופל כלשהו בצורה רשלנית.

המדינה קובעת שאדם שניזוק באירוע כזה רשאי להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצויים, אך זה לא תמיד ברור מתי ניתן להגיש את התביעה הזאת. אלו המסמכים שתצטרכו להכין לייעוץ עם עורך דין, שיסביר לכם מה תוכלו לעשות.

 

מהו ייעוץ רשלנות רפואית?

ייעוץ רשלנות רפואית הוא ייעוץ אשר עורך לקוח עם עורך דין רשלנות רפואית, על מנת להבין האם הוא יכול להגיש תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית. הלקוח שעורך את הפגישה עם עורך הדין הוא מטופל שחווה פרוצדורה רפואית מסוימת, שלאחריה נותר לו נזק מסוים מבחינה גופנית.

נזק לאחר הליך רפואי הוא לא אירוע כל כך נדיר, בשונה ממה שמקובל לחשוב. בחלק מהמקרים הנזק לא משמעותי, או שהוא לא היה ניתן למניעה, ולכן לא מדובר ברשלנות רפואית. החוק קובע שאם ניתן היה למנוע את הנזק ולא ננקטו אמצעים שונים לכך, אז מדובר ברשלנות רפואית. בפגישת הייעוץ בוחן עורך הדין את  המקרה שעומד מולו וממליץ או לא ממליץ על הגשת תביעה.

 

מסמכים רפואיים בהתאם למקרה שאירע לכם

לפגישה עם עורך הדין תצטרכו להכין מספר מסמכים רפואיים. המסמכים שאתם מביאים עשויים לשמש אתכם גם במהלך המשפט. המטרה היא לאפשר לעורך הדין להבין האם הנזק שאירע לכם אכן התרחש בעקבות רשלנות של הרופא.

עורך הדין יעבור על המסמכים השונים שתציגו בפניו וימליץ לכם אם להגיש את התביעה בהתאם למה שתראו לו. מסמך רפואי מהווה עובדה לכל דבר ועניין במהלך המשפט. מתוארים בו ממצאים שונים ופעולות שונות שננקטו בזמן אמת. המסמכים אותם יביא הלקוח יכולים להיות מגוונים, כאשר כל אחד יגיש מסמכים בהתאם למקרה שאירע לו.

 

מסמכים לדוגמא

ניתן להגיש כמה מסמכים רפואיים שונים. המסמך הקלאסי ביותר הוא מסמך המעיד על אבחנה. המסמכים הללו הם מסמכים שמנפיקים רופאים למטופלים, שם מצהיר הרופא על התופעה הרפואית אותה הוא איבחן למטופל.

כמו כן, תוצאות של בדיקות מגיעות גם הן בצורה של מסמך, וחשוב לצרף אותן אל רוב תיקי הרשלנות הרפואית. ניתן להביא גם מסמכים אחרים, כמו מסמכים המעידים על טיפול מסוים או מרשמים לתרופות.

 

חוות דעת ממומחה – לא בשלב הזה

"חוות דעת ממומחה" היא מושג שאנשים רבים שומעים במקרים של תביעות רשלנות רפואית. למרות זאת, חוות דעת ממומחה היא לא מסמך רפואי שצריך להציג לעורך דין בעת פגישת ייעוץ. אם עורך הדין ימליץ על הגשת תביעה, תצטרכו להמציא מסמך כזה באמצעות תיאום פגישה אם רופא מומחה.

ייעוץ רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »