חיפוש

בחירת המוסד הנכון ללימודי CBT – דברים שיש לקחת בחשבון  

אם את אשת מקצוע בתחום החינוך והטיפול, ויש לך השכלה אקדמית קודמת וניסיון חינוכי וטיפולי, כנראה שמעת על שיטת הטיפול CBT ויתכן שאף שקלת להתמקצע בה כדי להרחיב את סל הכלים הטיפוליים שלך. מכיוון שיש מוסדות שונים ומגוונים המאפשרים ללמוד את השיטה או להשתלם בה, חשבנו להציע כמה פרמטרים שחשוב לבדוק לפני בחירת מוסד לימודים מתאים לתחום.

 

לימודי CBT – הקדמה

הטיפול הקוגנטיבי התנהגותי הוא גישה טיפולית המאפשרת טיפול ממוקד יעדים ולטווח יחסית קצר. מדובר בגישה שנמצאה יעילה עבור מגוון בעיות וקשיים, כגון הפרעות אכילה, חרדות ספציפיות, קשיים חברתיים ועוד. גישה זו, בזכות יעילותה, נחשבת פופולרית ומבוקשת מאוד. בהתאם לכך, קיימות מסגרות רבות המציעות הכשרות ללימוד הגישה. על מה חשוב לתת את הדעת בעת בחירת המוסד הלימודי?

 

הרמה האקדמית של הלימודים

המטרה של לימודי CBT היא אמנם הכשרה בגישה טיפולית מעשית, אבל כל גישה טיפולית חייבת להישען על ידע תיאורטי איתן המעוגן בספרות עדכנית. על כן בבחירת מסגרת לימודים חשוב לוודא את הרמה האקדמית של הלימודים התיאורטיים – האם נלמדות תיאוריות מעודכנות? האם ישנה התייחסות גם למנגנונים העומדים בבסיס הגישה, ולא רק עקרונות הפעולה שלה? האם המרצים המלמדים במסלול הם בעלי הכרה אקדמית? כל אלו שאלות שיסייעו להבין אם הרמה האקדמית עומדת בתנאים הנדרשים.

 

רמת ההכשרה המעשית

מכיוון שמדובר בלימודים עם יעד פרקטי, חשוב לוודא כי קיימת התנסות מעשית והדרכה, שתאפשר לך ללמוד את הכלים גם מתוך התנסות, ולא רק בכיתה ובהרצאות. זה חשוב משום שלאחר קבלת התעודה תוכלי בפועל לקבל מטופלים, וסביר שלא תרצי לקבל אותם ללא התנסות קודמת. כדאי לוודא מה כוללת ההכשרה המעשית, האם את צריכה לאתר את המטופלים בעצמך או שהיא חלק אינטגרלי מהמסלול.

 

התעודה המתקבלת בסוף

במקרים מסוימים לימודי CBT הם לימודי תעודה ובמקרים מסוימים הם חלק מתואר. במידה ואת בוחרת בלימודי תעודה, חשוב לוודא שמדובר בתעודה מוכרת על ידי איגודי המטפלים, כך שיתאפשר לך לעבוד ולקבל מטופלים ביושר.

 

התאמה בין דרישות המסלול ובין היכולת שלך

חשוב לוודא כי את עומדת בדרישות הקבלה למסלול, כמו תארים אקדמיים נדרשים וניסיון קודם. בנוסף, חשוב לבחון את מבנה הלימודים ולראות מה רמת העומס הנדרשת – כמה שעות יש ללמוד מדי שבוע, היכן הלימודים מתקיימים וכיו"ב. לבסוף, במידה ויש לך דרישות נוספות ממסלול לימודים, כמו למשל לימודים בחברתן של נשים בלבד, קריטי לבדוק זאת מראש.

 

אז מה חשוב לבדוק לפני בחירת מוסד הלימודים?

לסיכום, בכל מסלול ובפרט כאשר בוחרות מסלול הכולל תעודה המקנה הסמכה, חשוב לבחון את תוקף התעודה הניתנת. בנוסף חשוב לוודא את הרמה האקדמית של המסלול, את איכות ההכשרה המעשית הניתנת וכמובן את מבנה הלימודים והתנאים שבהם תלמדי, כדי לוודא שתוכלי לעמוד בדרישות המסלול ולסיים אותו בהצלחה.

טיפול קוגניטיבי התנהגותי

אולי תאהבו גם את:

למידה מהירה
למידה מהירה

כמה היינו רוצים להצליח ללמוד כל דבר במהירות וביעילות, אותו משפט במתמטיקה שאף פעם לא הבנו, או אולי הפסוק ששכחנו בבחינה בתנ"ך. היכולת ללמוד היא

קרא עוד »