חיפוש

עורך דין ייפוי כוח מתמשך – מה תפקידו?

מטרתו של ייפוי כוח מתמשך, היא לתת את האפשרות לכל אדם המעוניין למנות את עצמו למיופה כלף אשר הוא זה שיוסמך לקבל החלטות וגם לבצע את הפעולות עבור האדם הממנה, כלומר האדם שהוא מייפה הכוח. במקרה שיהיה צורך בכל, גם לאחר הכנסת ייפוי כוח המתמשך לתוקף. מיופה הכוח יפעל אך ורק לשרת את האינטרסים של הממנה. הוא ידאג להגן על זכויותיו וכך לדאוג להם בצורה אחרית, בדיוק כפי שהוסמך על ידי הממנה שלו.

 

מיופה הכוח מקבל החלטות בשם מייפה הכוח

כאשר נדרש ממיופה הכוח לקבל את ההחלטות החשובות ביותר בשם המומה עליו, הוא יהיה חייב לפעול לפי הרצון של מייפה הכוח. עליו גם לבצע את הרישום ואת התיעוד של כל ההחלטות הכי משמעותיות וחשובות שהוא קיבל, כל זאת למטרות מעקב ופיקוח. במקרה ומייפה הכוח הותיר הנחיות במסמכי ייפוי כוח מתמשך, על מיופה הכוח להקשיב ולמלא אחריהן.

 

מקרים שלא ניתן לבצע

ישנם כמה מקרים שלא ניתן לבצע את ההוראה: ההוראה תגרום לנזק חמור הרבה יותר, ההוראה אינה חוקית או מאפשרת כך מבחינה פרקטית או העלות הפיננסיות של הפעולה חורגת מאפשרויות פיננסיות. החוק מסמיך את מיופה הוכח בייפוי כוח מתמשך לבצע את הפעולות בשם הממנה. אך אם יש פעולות בעלת תוקף משפטי, מיופה הכוח אינו יכול לבצע אותן או יכול לבצע אותן בתנאים ספציפיים. בשביל עוד מידע, רצוי מאוד להיוועץ בעו״ד ייפוי כוח מתמשך על מנת לקבל עוד פרטים על כך.

 

איסורים על מיופה הכוח

ישנן מספר פעולות שאסור על המייפה כוח לעשות. את הפעולות אלה לא ניתן להעביר לאחריות של מיופה כוח באמצעות ייפוי כוח מתמשך. למעשה, מותר לבצע אותן רק באופן ישיר על האדם אך ורק כאשר הוא כשיר וצלול:

  • עריכה של הצוואה בשמו של מייפה כוח, או ביצוע בשינויים בצוואה בשם הממנה.
  • מסירת ילדו של המיופה כוח לאימוץ או בצבעה בבחירות בשם הממנה.
  • קבלת החלטות בנוגע לכך אם החולה נוטה למות ולקחת פעולות הניתנות לביצוע.
  • ציון שמם ובחירת המוטבים בקופות הכרמל, ביטוחים והקרנות. קבלת החלטות כמו הסדר חלוקת סכומים שקיבלו המוטבים גם לאחר מותו של הממונה.
  • במקרה והממנה שימש עצמו כמיופה כוח אחר או אפוטרופוס, לפני כניסה של מיופה הכוח המתמשך. למעשה תפקידו עובר אל מיופה הכוח.

 

לסיכום

חשוב לדעת שבית המשפט יכול להגביל סמכויותיו של מיופה הכוח, והוא יכול למנות לו אפוטרופוס או מחליף. במקרה והוגשה בקשה מגורמים מסוימים. הגורם המפקח על מיופה הכוח, הוא היועץ המשפט המשפטי לממשלה. או ישנה גם אפשרות שקרובי המשפחה של מייפה הכוח או ידידיו, או אפילו ישנם מקרים של המייפה כוח עצמו. על מגיש הבקשה לפרט על כל הגבלת סמכויות או החלפתו של מיופה הכוח, או על ביטול ייפוי כוח מתמשך.

 

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »