חיפוש

מה עושים אם הכלב משתין בבית?

אם הכלב שלכם התחיל לעשות פיפי בבית באופן קבוע, ואינו מצליח להתאפק עד הטיול הבא שלו, זה יכול להוביל לתסכול אצלכם כבעלים. למזלכם, לא מדובר בתהליך בלתי הפיך – קיימות מספר שיטות שיכולות לעזור לכם לשנות את התנהגות הכלב שלכם ולמנוע ממנו להטיל את מימיו בשטחי הבית. בין מדובר בכלב בוגר או בגור קטנטן – קראו את המדריך שלפניכם והיעזרו בו.

 

ביקור אצל וטרינר

גורים לעיתים ישתינו בבית כי הם עוד לא אולפו לחלוטין ועל כן זה יהיה נורמטיבי. אבל אם הכלב שלכם הוא כבר בוגר ופתאום התחיל לברוח לו- הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לדבר עם הווטרינר שלכם. יכול להיות שהכלב סובל ממצב רפואי כלשהו שגורם לו לעשות פיפי בבית.

אבחון של הבעיה וטיפול וטרינרי מתאים יכול לעזור לשמור על בריאותו של הכלב שלכם ולמנוע את בעיית הפיפי. חלק מהבעיות שיכולות לגרום לכך הן קלות וחלק חמורות יותר, אבל הכי טוב להפקיד אותו בידי הוטרינר.

 

ניקיון נכון של איזורי ה"תאונה"

הידעתם? ניקיון לא נכון של איזורים בהם הכלב שלכם משתין בבית הוא אחת הסיבות הנפוצות לכך שכלבים ימשיכו להשתין בבית. למה? כלב מזהה את ריח השתן באיזור בו עשה פיפי, והוא יימשך לעשות בו פיפי שוב. גם אם אתם לא מבחינים בריח- הכלב שלכם הוא בעל חושים מחודדים יותר. יש להקפיד לנקות את השתן שלו בצורה יסודית עם חומרים קוטלי חיידקים כך שלא ייוותר שום ריח.

 

לאמן או לאלף מחדש את הכלב שלך

אצל גורים פיפי בבית הוא התנהגות מובנת, מאחר והם עוד לא הגיעו לרמת אילוף גבוהה מבחינת אימון לצרכים. במקרה כזה צריך להמשיך להתמיד בתהליכי האימון של הגור עד שהוא יתחיל להתנהג בדרך שמצופה ממנו.

אם הכלב שלכם מבוגר- אפשר לנסות לאלף אותו שוב, כמו שעשיתם בהתחלה. לפעמים בעקבות אירועים טראומטיים או שינויים פיזיים כלבים שוכחים קצת את מה שלמדו בעבר, ותקופה מסויימת של אימון תוכל להחזיר אותם למסלול הנכון.

 

להוציא לטיולים לעיתים קרובות יותר

לפעמים מדובר פשוט במחסור של זמן טיול. לעיתים כלבים פשוט צריכים לעשות פיפי ולא יכולים להחזיק את עצמם. חשוב להקפיד על זמני טיולים קבועים וממושכים בשביל לאפשר לכלב לעשות פיפי בחוץ.

 

להרגיע חרדה

לעיתים אם הכלב שלכם משתין בבית ניתן לזהות דפוסים מסויימים. האם זה קורה רק כשאתם לא נמצאים בבית? האם הם עושים זאת בכניסה לחדר השינה שלכם? לפעמים הכלב ירגיש חרדה אם אתם כבעלים שלו נעדרים לזמן רב מדי וירגישו צורך לעשות פיפי בכדי למשוך תשומת לב. חשוב לעלות על דפוסים אלה ולנסות לשנות דברים קטנים בשגרה שלכם מול הכלב שלכם שתאפשר להם להירגע.

כלב משתין בבית

אולי תאהבו גם את: