חיפוש

רשלנות רפואית בצבא

השירות הצבאי נחשב לאחת מנקודות הציון החשובות ביותר בחייהם של בני נוער בישראל, בנים ובנות כאחד. באופן עקרוני, הצבא נחשב לאחד הגופים היותר יעילים, בעיקר בכל הקשור בטיפול בפרט וברווחתו. הרפואה הצבאית בישראל נמנית עם היותר מתקדמות בעולם, והשירותים הרפואיים שהצבא מספק לחיילי הסדיר והקבע הם יותר מסבירים. למרות האמור לעיל, ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בצבא, שיש להם השלכות מרחיקות לכת על בריאותם של חיילים בסדיר או בקבע, שנפגעו כתוצאה ממנה. מה בין רשלנות רפואית בצבא לרשלנות רפואית בכלל? האם ניתן לתבוע את המערכת הצבאית, ואם כן – כיצד? היכן ניתן לקבל סעד ותמיכה בתביעת רשלנות רפואית בצבא? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך המאמר.

לוחמים

רשלנות רפואית בצבא – מה זה בעצם

אחד הדברים שחשוב לדעת על הצבא הוא, שמרגע שגבר או אישה התגייסו לשירות ונקלטו בתוך הגוף הצבאי, הם נתונים לחלוטין למרותם של הממונים מכל הבחינות. גם מבחינה בריאותית, הצבא אחראי באופן בלעדי ואין שום גוף אחר שניתן להעביר אליו אחריות. כיון שכך, התעלמות מתלונות של חייל או אי נקיטת פעולה כאשר הן מתעוררות, או לחילופין נקיטת פעולות שגויות במקום אלה שבאמת נדרשו, מהווים עילה לתביעת רשלנות רפואית שתופנה כנגד הצבא. זאת, גם אם ההתעלמות מתלונות לא בוצעה על ידי גורם בריאותי רשמי של הצבא. במילים אחרות – גם אם מפקד התעלם מתלונה של חייל על חולשה ובחילות, ולאחר מכן החייל לקה בהתקף לב, הרי האשמה לכך חלה על הצבא. זאת, גם אם לכל אורך ההתנהלות לא היתה התערבות של רופא או איש מקצוע רפואי אחר. באזרחות, לעומת זאת, רשלנות רפואית נחשבת ככזאת רק אם ננקטה פעולה שגויה בידי איש מקצוע מיומן. צאליו מובן, שאם רופא צבאי או איש צוות רפואי גרם לבעיה חמורה לחייל, על אחת כמה וכמה שמתקיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית.

האם ניתן לתבוע את המערכת הצבאית

התשובה לשאלה הזאת היא חד משמעית – הדבר אכן אפשרי. עם זאת, חשוב שאת התובע ייצג עורך דין המתמחה בתחום האמור, ויש לו ניסיון בכל הקשור להתנהלות מול מוסדות צבאיים ומול משרד הביטחון. אחרת עלולה התביעה להסתייפ במפח נפש ובתוצאות שאינן חיוביות עבור התובע.

אם יש לך עניין בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בצבא או רשלנות רפואית בכלל, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של פייל ושות' משרד עורכי דין, יחזרו אליך בהקדם. הם ילוו אותך לאורך כל הדרך, מרגע יצירת הקשר ועד להגשת התביעה והטיפול הנכון והיעיל ביותר בה, אל מול הגופים הרלבנטיים בצבא ובמשרד הביטחון. זאת, עד לקבלת הפיצויים. הנדרשים. הסיוע כולל השגת מסמכים, יחד עם קבלת הערכה מקצועית מושכלת באשר לחומרת הנזק וגובה הפיצויים הנדרשים בגינו.

למידע נוסף באתר

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »