חיפוש

כלי אוכל לתוכים – כיצד לבחור נכון?

תזונה היא מרכיב מרכזי בגידול של כל חיית מחמד, וצריך לדאוג שתהיה עשירה, מזינה ומותאמת לחיה הספציפית אותה אתם מגדלים. אבל לא פחות מסוג התזונה, חשובה הדרך בה היא מוגשת – האם היא היגיינית? נגישה? וכו'… בכתבה הבאה נסביר כיצד לבחור נכון כלי אוכל לתוכים. 

 

לא כמו כלב או חתול

כלי אוכל לתוכים נשמע כמו משהו טריוויאלי. כל מה שצריך הוא לבחור קערה שלא משתמשים בה, להכניס לתוך הכלוב של התוכי והנה – הסתיימה העבודה. אבל למעשה, כשמדובר בחיים של חיה, שום דבר אינו טריוויאלי וחייבים לוודא שאנו רוכשים עבורם כלים המותאמים להם. כלי אוכל לתוכי צריך להיבחר תוך מחשבה על התוכי ועל צרכיו הספציפיים.

לכן בשביל לבחור כלי אוכל נכון שיתאים לזן התוכי, לכלוב בו הוא מוחזק ולאוכל אשר יונח בו, כדאי להתייעץ עם אנשים מקצועיים בתחום, כמו מגדלי תוכים מנוסים או וטרינרים. גם באינטרנט אפשר למצוא שפע מידע זמין ומועיל, ולכן כדאי לעשות עבודת מחקר קטנה הנוגעת לכל האביזרים החיוניים לגידול נאות של תוכי. חשוב לשים לב שכלי אוכל לתוכים אינו כמו קערות אוכל לכלבים או חתולים שכולם מכירים, ויש לו את ההתאמות הספציפיות שלו.

 

טובים השלושה מהאחד

יש לשים לב שבוחרים לתוכי כלי אוכל ברבים, ולא כלי אחד בודד. זאת בשביל הגשה נאותה של המזון והשתייה, כך שלא ייווצר ערבוב והגשה לא היגיינית. חשוב למקם בכלוב שלושה כלי אוכל שונים ומובחנים: אחד למים, אחד למזון יבש כמו זרעים וגרעינים, ואחד נוסף למזון "רטוב" כגון פירות, ירקות, ביצים וכדומה. כדאי לבחור כלים בצבעים שונים על מנת שההפרדה תהיה ברורה ולא מבלבלת. בנוסף חשוב להקפיד על התקנה בגובה מותאם לתוכי – אמצע גובה הכלוב נחשב כלוקיישן אידיאלי. גישה זמינה תמיד למזון ולמים הוא ערך חשוב מאוד בגידול בריא של ציפורים ושל תוכים, ואסור למנוע מהם זאת.

 

הגודל כן קובע

עוד פרט שיש להקפיד עליו הוא בחירת הגודל המתאים לכלי האוכל. כלי אוכל לתוכים באים בסטים של גדלים שונים, וחשוב להתאים את הגודל הנכון לזן התוכי המתאים, לשלב ההתפתחות שלו וכמובן לתפריט המותאם לו. כלי אוכל גדולים למשל עשויים לעודד תפריז מפורז שמוביל להשמנה במקרים מסוימים. מנגד כלי אוכל קטנים מדי עלולים להביא את התוכי למצב של רעב ותפריט חסר. לכן חשוב לא להתפשר ולבחור את הגודל המדויק

. כמובן שעניין זה נתון לשינויים במהלך החיים, וכדאי להחליף את כלי האוכל אם המידה שלו כבר לא רלוונטית. כמו כן, חשוב להחליף את כלי האוכל גם במצבים של בלאי, על מנת שהתוכי יקבל את מזונו באופן בריא ונקי. לכן חשוב לשטוף את כלי האוכל באופן יומיומי ולבחון את מצבו ותקינותו אחת לכמה שבועות.

 

אולי תאהבו גם את:

ממה עשוי אוכל לחתולים?

תמיד תהיתם מה יש בתוך הפחיות והשקים הדחוסים של החתולים? במיוחד בשבילכם, חובבי החתולים, הכנו מדריך קצר שיסביר לכם ממה עשוי אוכל לחתולים. בפטבסט תוכלו

קרא עוד »