חיפוש

טיפול שורש בהריון

טיפולי שורש נגרמים בדרך כלל בעקבות מחלות זיהומיות או בשל חוסר שמירה על ניקיון והיגיינת השיניים. על כן, כאשר מתעוררת איזושהי בעיה בשורש השן, יש ללכת במהירות המרבית לרופא השיניים על מנת לקבל טיפול.

עם זאת, קיימים מספר מקרים בהם יש לחשוב פעמיים האם כדאי ללכת לטיפול שורש, כאשר אחד המקרים הוא בזמן הריון. טיפולי שורש מתבצעים בדרכים אשר עלולות להזיק לעובר, ועל כן אישה הרה הזקוקה לטיפול שורש צריכה לחשוב על כך פעמיים.

 

מתי נזדקק לטיפולי שורש?

הצורך בטיפולי שורש מתעורר כאשר נגרם נזק כלשהו לשורש השן, ונזק זה אינו ניתן לטיפול באופן עצמאי. אם כן, ישנם מספר אפשריות הגורמות לפגיעה בשורש השן.

  • עששת בשלב מתקדם – אחד הגורמים להתעוררות צורך בטיפול שורש היא עששת אשר פלשה לאזור שורש השן. מצב שכזה מזיק לשורש ועל כן יש צורך לנקות את העששת ולטפל בשורש.
  • דלקת פנים השן – דלקות אשר נמצאות בתוך השן מפריעות ומזיקות לתפקוד תקין של שורש השן ועל כן יש צורך בטיפול שורש.
  • נמק או ריקבון בשן – כארש השן נרקבת מבפנים או שנוצר נמק מסיבות כלשהן, תפקוד השן נפגע וכן עלולה להיווצר דלקת חניכיים באזור הנגוע. על כן במקרה זה יש לפנות לטיפול שורש מידי.

 

לביצוע טיפול שורש בהריון ישנן מספר סכנות מסיבות שונות אשר נובעות מהדרך ומהאמצעים בעזרתם מתבצע טיפול השורש.

  1. שימוש בכימיקלים – במהלך טיפול השורש רופא השיניים עלול לעשות שימוש בכימיקלים שונים מכל סיבה שהיא. כימיקלים אלו עלולים להזיק לעובר, ועל כן קיימת סכנה בביצוע טיפול שורש בזמן הריון.
  2. שימוש בתרופות ומשככי כאבים – בדומה לכימיקלים הבאים לידי שימוש במהלך הטיפול, תרופות ומשככי כאבים עלולים להזיק בדרך דומה.
  3. צילום רנטגן – בכדי לקבל תמונת מצב מיטבית אודות הבעיה בשורש השן, יש צורך בצילום רנטגן. צילום שכזה עלול להזיק לעובר, אף אם ברמת סיכון נמוכה, ועל כן אינו מומלץ.

 

למה לא לדחות טיפול שורש לאחר הריון?

כפי שקיימים סיכונים בביצוע טיפול שורש בזמן הריון, קיימות גם סיבות מדוע לא מומלץ לדחות טיפול שורש. ראשית, טיפול שורש מונע זיהומים באזור החניכיים והשיניים, ועל כן יכול למנוע גם התפשטות של הדלקות, הזיהומים והבעיות השונות בגינן יש צורך בטיפול שורש. כמו כן, דחייה של טיפול שורש גוררת עמה סבל רב אשר אינו נעים במלוא מובן המילה, ומכביד עוד יותר על כאבי ההריון עצמם.

 

אז מה עושים בזמן הריון בכל הנוגע בשורש השיניים?

אם כן, הדבר הטוב ביותר שניתן לבצע בזמן הריון הוא לשמור על היגיינה וניקיון השיניים. זאת באמצעות אכילה של מאכלים בריאים וחסרי סוכר ברמה גבוהה מדי. כמו כן, חשוב במיוחד לשמור על טיפוח וניקיון השיניים באמצעות צחצוח יום יומי פעמיים ביום, ובכך למנוע דלקות וזיהומים בשיניים.

אם בכל זאת נוצר מצב בו יש צורך בטיפול שורש, התייעצי עם רופא שיניים מוסמך שיסביר וייעץ לך מה נכון ביותר עבורך. זאת יהיה בהתאם לשלב ההריון ולחומרת מצב השיניים.

אישה בהריון לפני טיפול שורש

אולי תאהבו גם את:

לחץ וחרדות – קשר ישיר

לחץ וחרדות הינם מושגים שכולנו מכירים מהחיים שלנו. חלקנו חווים לחץ או חרדה סביב אירוע מסוים או כתופעה שגרתית שאנחנו מתמודדים איתה. ובכן, חשוב להבין

קרא עוד »