חיפוש

לחץ וחרדות – קשר ישיר

לחץ וחרדות הינם מושגים שכולנו מכירים מהחיים שלנו. חלקנו חווים לחץ או חרדה סביב אירוע מסוים או כתופעה שגרתית שאנחנו מתמודדים איתה. ובכן, חשוב להבין מהי חרדה ומהו לחץ ומהם התסמינים של כל אחד מהם כדי להגיע לטיפול מיטבי בהם.

בכל מצב, מומלץ ראשית להתייעץ עם גורמים מטפלים מקצועיים בכדי להגיע למצב שאנחנו ניגשים לקשיים שלנו בצורה מיטבית ומקבלית טיפול ראוי. בכדי להבין כיצד עלינו להתמודד עם חרדות חשוב שנבין את תופעת הלחץ בחיינו וכן גם ההפך. על כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

 

לחץ ומתח נפשי

כולנו מכירים מהחיים שלנו את הצורך להתמודד לעיתים עם משברים ולחצים. אם אנחנו עומדים על מול עומס בעבודה, קשיים במשפחה או בכל תחום אחר – לעיתים עלינו להתמודד עם עומס נפשי מסוים שנובע מלחץ וזה טבעי מאוד. אנחנו מרגישים תחושת לחץ כאשר ישנו איזשהו איום חיצוני שמאיים על השקט הנפשי שלנו על אף שהוא לא תמיד שלילי.

לעיתים הלחץ יכול לנבוע מקול פנימי האומר שאנחנו לא מספיק טובים, אולי לא נצליח לעמוד במשימה, לא אוהבים אותנו מספיק – ואז מתבצרות להן תחושות קשות שמעוררות מתח ולחץ. חשוב מאוד כאשר אנחנו ניגשים להתמודד עם המתח שיש לנו בחיים, הוא לנסות ולהבין באמת מאיפה הוא נובע.

לעיתים יש לחפור קצת עמוק יותר במחשבה כדי להבין שאנחנו למעשה לא לחוצים מהמשימה שיש לנו להגיש בעבודה, אלא מהקושי למצוא זמן גם למשפחה באותו מקרה.

 

מהי חרדה?

חרדה מוגדרת בהרבה דרכים כמו, תגובה מוגזמת לאיום מסוים, תגובה אפשרית למצב של דחק או שרידים של דרכי הישרדות אבולוציוניים הקשורים בצורך להילחם ולברוח. חרדה ברוב המקרים מופיעה גם כתסמינים פיזיים מובהקים. לרוב התסמינים הפיזיים חריגים מאוד ומהווים דרך טובה כדי לזהות האם מישהו בסביבה שלכם עלול לסבול מחרדה. ארבע דרכים לזהות חרדה:

  1. התנהגות – שימו לב האם אתם מנסים להתרחק ממה שגורם לכם חרדה? נמנעים מדברים? תלותיים או קפדניים יותר?
  2. רגש – מעבר לתחושות של לחץ, האם אתם חשים גם דכאון או עצבות.
  3. גוף – האם מופיעות לכם תופעות פיזיות מובהקות במהלך התקפי הלחץ? דפיקות לב מואצות, זיעה וכדומה.
  4. מחשבה – האם אתם עסוקים כל הזמן במחשבה על מושא החרדה שלכם?

 

כיצד מטפלים ומתמודדים ?

הטיפול בתופעות של לחץ וחרדות לרוב דומות. ראשית כאשר אדם מראה רצון לטיפול הטיפול יהיה יעיל. ישנם סוגי טיפולים אלטרנטיביים או רפואיים שונים כגון, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול פסיכולוגי ועוד. חשוב מאוד ללכת לטיפול במידה ואתם מזהים קשיים שעולים אצלכם. אין אדם שלא צריך טיפול ואין אדם שלא יוכל להיעזר בו בכל מצב.

איש נוגס בלימון

אולי תאהבו גם את:

רופא שיניים מסתכל בתוך פה של אישה בהריון
טיפול שורש בהריון

טיפולי שורש נגרמים בדרך כלל בעקבות מחלות זיהומיות או בשל חוסר שמירה על ניקיון והיגיינת השיניים. על כן, כאשר מתעוררת איזושהי בעיה בשורש השן, יש

קרא עוד »