חיפוש

תפקידם של עדים מומחים בתביעות רשלנות רפואית

עדים מומחים בתביעות של רשלנות רפואית הם עדים מקצועיים, שחוות דעתם בבית המשפט קריטית להצלחת התביעה. המאמר יעסוק בתפקידם של עדים מומחים בתביעות רשלנות רפואית

 

תפקידם של עדים מומחים בתביעות רשלנות רפואית

התפקיד העיקרי של עדים מומחים בתביעות רשלנות רפואית היא להביא כמה שיותר מהידע המקצועי שלהם כדי שלבית המשפט תהיה הכרעה בתיק המשפטי. גם כשהתובע מבסס את התביעה, עורך הדין נעזר ברופאים מומחים על מנת לבדוק שיש עילה לתביעה. בהליך המשפטי עצמו הראיות של הרשלנות הרפואית נשענות על חוות דעת המומחים ויוכיחו אם אכן התרחשה רשלנות רפואית.

 

דוגמה לעדים מומחים בתביעת רשלנות רפואית

כדי להוכיח רשלנות רפואית בלידה למשל, משתמשים בעדים מומחים בתחום הלידה, רפואת נשים, מומחים בהתפתחות הילד ועוד בהתאם לראיות. העדים שיזומנו לבית המשפט ויסייעו לביסוס הטענות יצטרכו לחוות דעתם למשל על שיטת הלידה. כלומר, האם לדעתם היה צורך בניתוח קיסרי, האם ביצוע הניתוח היה מאוחר מדי וכד'.

דוגמה נוספת, האם הפרוצדורה של שיטת הלידה הפכה להרסנית בשל חוסר מקצועיות, האם הייתה מצוקה עוברית שלא זוהתה בזמן. יכולה אף להיות רשלנות רפואית עקב חוסר התייחסות לנתוני המעקב של היולדת כמו משקל עודף או לחץ דם גבוה, תלונות היולדת שלא נבדקו על ידי הרופא, פגיעה בעובר לאחר הלידה ועוד. על כל אלו העדים המומחים חווים את דעתם המקצועית כדי שתהיה הכרעה נכונה בבית המשפט.

 

אמינותו של עד מומחה

בהליכים משפטיים בית המשפט הוא זה הקובע מי יהיו העדים המומחים עליהם יש הסכמה של התביעה וההגנה. כלומר, התובע יכול להציע עד מומחה שיהיה אמון על הצד השני ועל השופט ולהיפך. במקרים בהם אין אמון, השופט יקבע מי יהיה העד ויזמן אותו לתת עדות במשפט.

העד יצטרך להוכיח מהידע והניסיון הרפואי שלו שיש קשר בין הרשלנות לבין הגורם הסיבתי שבגינו נגרם נזק למטופל. העד יישאל על המצופה מהרופא, על רמת הטיפול, על פירוט הסיכונים במידה והרשלנות היא תוצאה מניתוח רשלני וכל דבר אחר הקשור למבחן הרופא הסביר. כלומר, האם הרופא המטפל עמד בכל מה שמצופה ממנו מבחינה מקצועית.

 

מבחן הרופא הסביר

העד המומחה כאמור יחווה את דעתו בנוגע למבחן הרופא הסביר ובפעולותיו. למשל, האם האבחון שלו היה שגוי וניתן טיפול שהוביל לנזק רפואי אצל המטופל, האם המטופל עבר את כל הבדיקות הדרושות או שהרופא לא דרש בדיקות שיכלו למנוע את הנזק.

ביסוס הטענות של העד המומחה יהיו מבוססות לא רק על ניסיונו, אלא אף על סמך ספרות רפואית, הנחיות תקפות של משרד הבריאות וכמובן על הידע המקצועי שלו בנושא. לסיכום, עדים מומחים הכרחיים לביסוס הטענות על רשלנות רפואית טרם המשפט ולשם הכרעה של תוצאות ההליך המשפטי.

אולי תאהבו גם את:

רופא שיניים מסתכל בתוך פה של אישה בהריון
טיפול שורש בהריון

טיפולי שורש נגרמים בדרך כלל בעקבות מחלות זיהומיות או בשל חוסר שמירה על ניקיון והיגיינת השיניים. על כן, כאשר מתעוררת איזושהי בעיה בשורש השן, יש

קרא עוד »
לחץ וחרדות – קשר ישיר

לחץ וחרדות הינם מושגים שכולנו מכירים מהחיים שלנו. חלקנו חווים לחץ או חרדה סביב אירוע מסוים או כתופעה שגרתית שאנחנו מתמודדים איתה. ובכן, חשוב להבין

קרא עוד »