חיפוש

פתיחת סתימה בביוב – פשוט או לא?

בספר "באדולינה" ביקש המלך מהכותב לפתוח לו סתימה בכיור המטבח וסירב להזמין בעל מקצוע. לאחר מאבק עיקש של הכותב, הוא הצליח לפתוח את הסתימה אך לא פתר את בעיית הדליפה, ואז אמר לו המלך שיזמין אינסטלטור. מוסר ההשכל, כך הוא מלמד, כל אחד יכול לפתוח סתימה, גם אם בצורה הכי בסיסית שקיימת.

 

מה צריך כדי לדעת לפתוח סתימה והאם מדובר בפעולה פשוטה או מסובכת?

ישנן סיבות שונות לצורך פתיחת סתימה בביוב כגון:

  • הצטברות ניירות ומגבונים.
  • הצטברות שיער במקלחת.
  • הצטברות שמן בישול ושאריות מזון בכיור המטבח.
  • התיישנות של הצנרת וחדירת שורשים.

 

מקרים רבים של סתימה בביוב הביתי יכולים להיות מטופלים באופן עצמאי, עם הבנה קלה באינסטלציה של מבנה הצנרת. בעיקר מדובר במקרים של הצטברות פסולת.

 

ניתן לטפל בסתימות במספר צורות

  • שאיבת הפסולת על ידי פומפה – היוצרת ואקום ושואבת את המזון. שיטה זו ידועה ויעילה אך לעיתים משאירה שאריות נוספות המצטברות מאוחר יותר.
  • חומרי כימיים – ממיסים שומנים או פסולת אורגנית (יעילים במיוחד לשאריות מזון בכיור המטבח או שיער מצטבר החוסם את צנרת האמבט).
  • פירוק הסיפון המרכזי – יעיל במיוחד בכיורי אמבט ומטבח. בפעולה זו יש להזיז חפצים מתחת לכיור ולשים מתחת דלי מים שכן נשפך זרם רב ועימו הפסולת שהצטברה. ניתן להיעזר בחפצים ייעודיים לפתיחת הסיפון.
  • קפיצים ומוטות – הינם עזרים ייעודיים לפתיחת סתימות באופן עצמאי. לעיתים עלותם גבוהה מאוד ולכן יש לשקול את יעילותם, עם זאת הם יעילים מאוד.

 

גורמים מגבילים בפתיחת סתימות באופן עצמאי

  • חוסר ידע ומיומנות – אנשים רבים לא התנסו מעולם בפתיחת סתימה ואינם מכירים את מבנה הצנרת בביתם או את העזרים העומדים לרשותם.
  • חששות טבעיים – הימנעות מהתעסקות עם עבודת בית מלכלכת, הדורשת מיומנות בסיסית ואף כוח פיזי.
  • סתימה רצינית – הצטברות רבה של פסולת, שמן או כל גורם אחר, אשר פתירתה היא למעלה מיכולת בסיסית.
  • הכרת הצנרת של הנכס – מדובר במיוחד על בנייני מגורים או סתימה בצנרת ישנה.

 

סתימות מסובכות הדורשות איש מקצוע:

ישנם מקרים הדורשים הזמנה של איש מקצוע או שירותי ביובית. בעוד האינסטלטור מטפל במוקד הסתימה ומשחרר את הצנרת, הביובית שואבת את השפכים ומשחררת את הצינור כולו.

כאשר ניסיתם לפתוח סתימה באופן עצמאי, אך ההצפה עודנה נשארת וצינור הניקוז עודנו סתום, זהו הזמן להזמין אינסטלטור. אולם אם מדובר במקרים קשים כגון הצפות משמעותיות, בורות שמן, סתימות חוזרות ורציניות, כדאי להזמין ביובית.

לרוב מדובר על מבנים גדולים ואף ציבוריים. לדיור הפרטי נזמין אינסטלטור. כדאי לא לוותר ולא להתפשר על איש מקצוע אמין ומקצועי במקרה של סתימות חוזרות או עקשניות או במקרה ואינכם מיומנים די הצורך.

 

לסיכום

לפי משנתו של מלך באדולינה – אל תוותרו על רכישת מיומנות עצמאית של פתיחת הסיפון או שימוש בחומר המסה, אך בהמשך דאגו לפתרון מקצועי למניעת סתימות חוזרות במקרה שאינכם מיומנים די הצורך.

כמובן, תמיד שווה להתייעץ בטרם הזמנת שירות וחשוב להקפיד על כללי הבטיחות. בהצלחה!

איש רוכן על כיור במטבח ומתקן ברז

אולי תאהבו גם את:

הדברה לעסקים – איך זה הולך?

בקרוב צפויה להתחיל תקופת המזיקים. זו התקופה שבה כל היתושים, הזבובים, הנמלים והמכרסמים למיניהם יוצאים ממקומות המסתור שלהם ומגיעים אל העסק שלך ללא הפסק. אם

קרא עוד »
האם נהוג לתת מקדמה לשיפוצניק

עריכת שיפוצים בדירה כרוכה בעלויות גבוהות, העשויות להשתנות בהתאם לסוג השיפוצים וההיקפים שלהם. עם זאת, אחת הבעיות הנפוצות ביותר בתחום כרוכה בעובדה שלעיתים מזומנות השיפוצים

קרא עוד »