חיפוש

איך אני בודק אם המקרה שלי הוא רשלנות רפואית

אחד המצבים המצערים ביותר בתחום הרפואה הוא מצב של רשלנות רפואית. רופאים לא מתכוונים להסב נזק למטופלים שלהם, אך לעומת בעלי מקצוע אחרים, כאשר רופא טועה ומסב נזק למטופל, הדבר עשוי להיות קטלני. אם גם לכם נגרם נזק כתוצאה מטיפול כזה, אולי אתם יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית. במאמר הבא נסקור את הנושא ונציג דוגמאות פרקטיות.

 

רשלנות רפואית – לפי החוק ולפי פסיקות

מהי רשלנות רפואית? החוק בישראל מגדיר בצורה ברורה אילו מקרים נחשבים לרשלנות רפואית, אך בכל זאת ישנם סייגים מסוימים המתייחסים למקרים ספציפיים. על מנת להבין באופן מעמיק, ניתן להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, כמו עו"ד אונגר שויגמן. עו"ד רשלנות רפואית הוא בעל הידע המשפטי המרבי בתחום.

החוק קובע כמה תנאים לרשלנות רפואית. קודם כל, מקרה של רשלנות רפואית הוא מקרה בו בוצעה שגיאה על ידי הצוות הרפואי שהסיבה נזק למטופל, תוך כדי קשר סיבתי בין הנזק לשגיאה שבוצעה. בנוסף, במקרים של רשלנות רפואית יש להראות כי הצוות הרפואי לא נקט בנורמות הזהירות הנהוגות.

 

כל טעות היא רשלנות רפואית?

ייתכן ושמעתם בעבר על מקרים בהם נגרם נזק למטופל, או שבוצעו תקלות במהלך ההליך הרפואי שהוא נטל בו חלק, אך הוא לא הגיש תביעת רשלנות רפואית. הדבר הגיוני, שכן לא כל טעות שמבצע רופא נחשבת לרשלנות רפואית לפי החוק. כל בני האדם מבצעים טעויות בעבודתם, והחוק מבין כי גם רופאים יכולים לבצע טעויות כאלו.

כדי להבין מתי טעות אינה תחשב לרשלנות רפואית, יש להבין את החוק לעומקו. לפי החוק, במצבים בהם נגרם נזק עקב טעות של הצוות הרפואי, אך ננקטו כל אמצעי הבטיחות הנהוגים, לא יהיה מדובר ברשלנות. בנוסף, במקרים בהם לא נגרם נזק למטופל, הוא לא יוכל להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.

 

רשלנות כתוצאה מטיפול שגוי

ישנן מספר דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית. אחת הדוגמאות הנפוצות לרשלנות רפואית היא טיפול תרופתי שגוי. במצבים רפואיים רבים, הרופא מנחה את המטופל ליטול תרופות מסוימות לפרקי זמן מסוימים.

מטופל שנטל תרופות שהזיקו לו, עשוי להיות זכאי לתבוע תביעת רשלנות רפואית. הדבר יתאפשר במידה ויוכח כי הרופא לא נקט באמצעי זהירות, כמו בירור ההיסטוריה הרפואית של המטופל ורגישויות שונות שלו לחומרים מסוימים.

 

רשלנות כתוצאה מאבחון שגוי

גם אבחון שגוי יכול להיחשב למקרה של רשלנות רפואית, אם נגרם נזק משמעותי למטופל כתוצאה מכך. רופא שאבחן חולה במחלה מסוימת, אך לא נקט בכל הבדיקות על מנת לשלול מחלות אחרות ובכך טעה באבחנתו, ייחשב למי שהתרשל.

 

מקרים נוספים

ישנם עוד מקרים נוספים שיכולים להיחשב כמקרי רשלנות רפואית. מומלץ להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית כדי להבין האם מקרים אלו רלוונטיים אליכם. בין אלו ניתן למנות רשלנות בהריון, רשלנות בלידה, רשלנות בטיפול נפשי ורשלנות בניתוח.

רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »