חיפוש

5 כללי ברזל לתכנון מס נכון בעת קניית דירה

קניית דירה היא עסקה חשובה ביותר שיש לשים עליה את הדעת. מדובר בעסקאות עם כסף רב וחוקים שונים ומסובכים, ועל כן לא תמיד קל לעשות זאת. יש היבטים רבים לעסקאות אלה, ביניהם כל תחום המס. חשוב מאוד לבצע תכנון נכון של המס כשאתם קונים דירה כדי לחסוך בכסף וכדי להקל עליכם בעתיד. אז איך לתכנן מס נכון? ריכזנו לכם חמישה כללי ברזל שיעזרו לכם בתהליך משמעותי וחשוב זה.

 

כלל ראשון: התייעצות עם עורך דין מקרקעין

אחד הדברים הראשונים שכדאי לכם לעשות הוא להתייעץ עם עורך דין מקרקעין שבקיא בתחום מיסוי מקרקעין. עורך דין בתחום הזה יכיר את כל התקנות והכללים בתחום המס ויוכל לעזור לכם לתכנן הכל בצורה הטובה ביותר כך שתוכלו לחסוך במשאבים ולעמוד בכל הנהלים השונים. אם תנסו לנווט לבד בתוך כל החוקים השונים אתם עלולים ללכת לאיבוד, על כן עורך דין מומחה הוא חובה.

 

כלל שני: בדיקת הפטורים הרלוונטיים

קיימים מקרים בהם תוכלו לקבל הקלות מסוימות על רכישת דירה. במקרה כזה אתם צריכים לדעת איזה פטור מתאים לכם, למצוא את כל המסמכים שרלוונטיים לקבלתו ולהבין מהם התנאים השונים של הפטור.

 

כלל שלישי: להסתכל קדימה

תכנון מס הוא חשוב לא רק למעמד ביצוע רכישת הדירה, אלא גם לעתיד, להחזרי משכנתא, לדיווחי מס הכנסה ועוד. על כן כשאתם מתכננים את ההיבטים הכלכליים של רכישת הדירה חשוב לא לשכוח לקחת בחשבון דברים עתידיים שיכולים לקרות.

 

כלל רביעי: לשים לב מי נכלל בעסקה

מס על דירה יהיה שונה על פי קריטריונים שונים, ביניהם הבעלים עצמם. אם אתם רוכשים דירה כזוג, כאדם יחיד או כמשפחה חשוב לשים לב האם זה משנה את המס שאתם תצטרכו לשלם. לדוגמה, אם לבן הזוג שלכם כבר יש דירה על שמו המס על הדירה הנוספת יהיה אחר. על כן חשוב לקחת בחשבון מי יהיה רשום כבעל הדירה.

 

כלל חמישי: לחשב את המספרים נכון

אמנם מתמטיקה היא לא תמיד התחום החזק שלנו, אבל בעת תכנון מס חשוב לחשב את כל המספרים נכון. כשיש לכם את הנתונים השונים חשוב שתבצעו את החישוב בצורה נכונה כדי שתגיעו לתוצאות המדויקות ביותר. אם יש צורך בצעו את החישוב מספר פעמים. אתם לא רוצים להיתקל בהפתעות בתשלומי המס העתידיים רק כי ביצעתם טעות חישובית.

 

לסיכומו של דבר

כשאתם ניגשים לתכנון מס, חשוב לקחת בחשבון את כל ההיבטים השונים, להבין מהם הפטורים שלכם, לחשוב קדימה ועוד. ההמלצה העיקרית שלנו היא לפנות אל עורך דין מומחה שיוכל לעזור ולייעץ לכם בתהליך רכישת הדירה כך שתוכלו לחסוך כסף ולמצות את כל הזכויות שמגיעות לכם בעת רכישת דירה.

מיסוי מקרקעין

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »