חיפוש

חלית? נפצעת? אולי מגיע לך החזר מס

החיים הם מתנה, אך לעיתים הם בלתי צפויים ועלולים להתהפך עלינו ברגע. בריאותו של אדם יכולה להשתבש יום אחד כרעם ביום בהיר, ולהשאיר אותו במצב של אובדן כושר עבודה זמני או נכות קבועה, כתוצאה מתאונה, פציעה או התפרצות מחלה. על אף שכולנו מתפללים שלנו זה לא יקרה, חשוב להכיר את החוקים ואת האפשרות של קבלת פיצויים בדמות החזרי מס, על כל צרה שלא תבוא. 

 

השלכות כלכליות

חשוב להבין שמעבר לפגיעה הפיזית הקשה שאדם חווה, חייו משתנים לבלי היכר ולעיתים גם בצורה בלתי הפיכה. המצב הפיזי החדש של אדם שעבר תאונה קשה או מוכר כאדם נכה, מביאה לפגיעה קשה בפרנסה שלו וביכולת הכלכלית של משפחתו.

החזר מס הוא אחת ההטבות הניתנות לעובדים שיכולתם להתפרנס נפגעת בצורה דרמטית, או כאלה שחוו אובדן כושר עבודה ונוכה להם מס שלא לצורך. חברת גט טאקס למשל, היא חברה להחזרי מס שיכולה לסייע רבות לאנשים לקבל את שהם זכאים לו.

 

פטור מלא במקרים חמורים

את אחוזי הנכות של אדם והכרה בו כאדם שחווה אובדן כושר עבודה, קובע המוסד לביטוח לאומי באמצעות תהליך ארוך הכולל ניתוח מעמיק של מצב העובד, כינוס וועדה רפואית הכוללת חוות דעת אודות מצבו, ואז קביעת שיעור אחוזי הנכות שלו.

במקרים בהם המוסד לביטוח לאומי פסק שמדובר בבעיה רפואית חמורה, יהיה זכאי העובד לפטור מלא ממס הכנסה מכל הכנסה שלו, לרבות כמובן קצבאות ביטוח לאומי. אם אנשים הסובלים ממצב כזה אינם מודעים לכך ומנוכה להם מס כרגיל, הם יהיו זכאים להחזרי מס בשש השנים הרלוונטיות לאירוע.

 

סכומים מצטברים

כאמור, כאשר מדובר באדם שאינו בקיא בחוקי המיסוי ואינו מבין עד הסוף את זכאותו ואת שמגיע לו, בדיקה פשוטה באמצעות חברה להחזרי מס או אפילו במהלך ייעוץ עם רואה חשבון או עורך דין מיסים, יכולה להביא לגילוי של סכומים רבים אשר ממתינים לו במס הכנסה. ניתן לבקש החזר מס בגין בעיות רפואיות עד שש שנים אחורה, ובלבד ששנת המס הסתיימה.

 

אישור קצבת נכות יוביל לפטור

כפי שצוין מעלה, במידה ואדם עבר את כל הוועדות ועומד בכל הפרמטרים הנדרשים לקביעת שיעור אחוזי הנכות, סביר מאוד להניח שלא רק שהוא זכאי לפטור מלא ממס הכנסה ומתשלומים לביטוח לאומי, אלא הוא זכאי להחזר מס בגין הוצאות רפואיות הכוללות בין היתר גם השכרת ציוד רפואי והעסקת עובד סיעודי במקרים הקשים.

מדובר בסכומי כסף לא מבוטלים, אשר אדם הסובל מבעיה רפואית קשה יתקשה לתבוע בעצמו. חברה להחזרי מס עשויה להיות הפתרון המושלם, שכן היא גובה עלות מזערית מסך החזר המס, מבצעת את התהליך במקצועיות ומייצגת באסרטיביות את לקוחותיה אל מול רשויות המיסים החזקות.

מגיע לך החזר מס

אולי תאהבו גם את:

החזרי מס ראשית
החזרי מס ומה שביניהם

בקופת המדינה יושבים להם כמה מיליארדי שקלים, בצורת החזרי מס שעדיין לא מימשו את זכאותם לקבלת הכסף חזרה. נשמע מפתיע? יש עוד נתון שיפתיע אתכם

קרא עוד »