חיפוש

תנאים לקבלת משכנתא – מה הקריטריונים?

מתכננים לקנות בית? רוצים לקחת משכנתא ולא יודעים האם תצליחו לקבל? ריכזנו עבורכם את כל הקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת משכנתא. שיהיה בשעה טובה!

 

הון עצמי ראשוני

ככל שאדם יגיע לבנק עם הון עצמי גבוה יותר, כך ששיעור המימון של הבנק את הנכס יהיה נמוך יותר, כך יזכה לקבל תנאי הלוואה טובים יותר מהבנק שלו. על כן, מומלץ לתכנן מראש את לקיחת המשכנתא על מנת לוודא שיהיה לכם את ההון העצמי הנדרש ואת התנאים הטובים ביותר. מידע על תכנון משכנתא תוכלו למצוא ברשת, וכן תמצאו יועצי משכנתאות. ההון העצמי הנדרש לצורך קבלת ההלוואה משתנה לפי סוגי הנכס אשר מבקש הלווה לרכוש.

אם מדובר בדירה ראשונה, יעמוד ההון העצמי על 25% מערך הדירה. אם מדובר במכירת דירה ורכישה של אחת משופרת יותר, ההון העצמי הנדרש יעמוד על 30%. במידה ואדם מחזיק בדירה אחת ומעוניין לקנות אחת נוספת, ההון הנדרש כבר יעלה ל50%.

 

הבנק יבדוק אם אתם יכולים להחזיר את המשכנתא

קריטריון נוסף שיעמיד הבנק בפניכם לצורך לקיחת המשכנתא, הוא לבדוק שאכן תוכלו לעמוד בה. לצורך כך הבנק יבדוק את סך ההכנסות נטו של הלווים, שזהו הכסף הזמין לצורך החזר ההלוואה. אם אתם עצמאים, יבקש הבנק אישור הכנסות מרואה החשבון שלכם באותה שנה ובשנה הקודמת לשנת הבקשה. כאשר מדובר בלקיחת משכנתא ליחיד, כלומר ביכולת החזר משכנתא אשר מתבססת על משכורת אחת בלבד, הבנק יחמיר את הבדיקה של יכולת החזרת המשכנתא.

 

חשבון בנק תקין המנוהל על ידי הלווה

כאשר אדם מבקש לקחת משכנתא, הבנק מבצע דירוג לקוח שהוא הערכה האם הלקוח יוכל להחזיר את ההלוואה לפי התנהלותו בחשבון הבנק. ככל שדירוג הלקוח גבוהה יותר, כך הבנק יכול לסמוך עליכם יותר ולתת לכם תנאים יותר.

הבנקאי יעבור על כלל התנועות האחרונות שביצעתם בחשבונכם בצורה קפדנית. הוא יבדוק האם חרגתם מהמסגרת שלכם, האם ההתנהלות תקינה, האם לא חזרו צ'קים ועוד.

 

מצב בריאותי המאפשר לבטח את המשכנתא

תנאי חשוב לקבלת משכנתא הוא מצב בריאותי תקין של שני בני הזוג, אשר מאפשר להם לקבל ביטוח על המשכנתא. כאן זה תלוי בחברת הביטוח שלכם. אם החברה תראה שגם אתם וגם בני זוגכם במצב בריאותי לא תקין וכי קיים סיכון כי בגלל מצב זה לא תוכלו להחזיר את המשכנתא, יתכן ולא תבוטחו. במצב כזה, לא תוכלו לקבל את המשכנתא מהבנק.

 

יש גיל מקסימלי למשכנתא

הגיל המקסימלי לקבלת משכנתא הוא 75, אך בהינתן עזרה של יועץ משכנתאות ניתן אף לקבל משכנתא עד גיל 80. במידה ומדובר במשכנתא הנפרשת לזמן המקסימלי של 30 שנים, הגיל המקסימלי ללקיחת משכנתא הוא 45. יש לציין כי ככל שגיל הלווים גבוהה יותר, כך התנאים יהיו טובים פחות.

 

משכנתא

אולי תאהבו גם את:

החזרי מס ראשית
החזרי מס ומה שביניהם

בקופת המדינה יושבים להם כמה מיליארדי שקלים, בצורת החזרי מס שעדיין לא מימשו את זכאותם לקבלת הכסף חזרה. נשמע מפתיע? יש עוד נתון שיפתיע אתכם

קרא עוד »