חיפוש

תביעה נגד הצבא- מדריך מקוצר

כל אזרח יכול לתבוע את הצבא. אזרח ששירת בצבא ועבר פציעה, פגיעה או חבלה כלשהי, שמונעת ממנו לתפקד בצורה הרגילה שלו, יכול להגיש תביעה נגד הצבא על מנת לקבל פיצויים מהמדינה. למי מגישים בדיוק את התביעה? מתי ניתן לתבוע? מדריך מקוצר בנושא לפניכם.

 

פגיעה במהלך השירות הצבאי

פגיעות במהלך השירות הצבאי הופכות לדבר שאנו שומעים עליו יותר, עקב המודעות הגוברת לזכויות של הנפגעים. השירות הצבאי טומן בתוכו אפשרויות רבות לפגיעות, עקב תאונות, פעילויות מבצעיות, שעות עבודה לא שגרתיות וכדומה.

כחלק מהזכויות השונות של אלו שנפגעו במהלך השירות הצבאי שלהם, ניתן להגיש תביעה למשרד הביטחון. מטרתה של תביעה זו היא להוכיח שמצבו הרפואי של התובע נגרם כתוצאה משירותו הצבאי. הוכחה זו תוביל להכרה רשמית של המדינה בנכותו, מה שיבוא לידי ביטוי בקביעת אחוזי נכות ופיצוי כספי, בהתאם אל אחוזי הנכות של הנפגע.

 

מה עושים לפני שתובעים?

הגשת תביעה נגד הצבא כוללת הכנה מוקדמת שעל התובע לבצע. גרינברג ושות' משרד עורכי דין יכולים לספק לך את הייעוץ המשפטי המותאם למקרה שלך ולעזור בהכנת התביעה המדויקת והמקצועית. בשלב ההכנה, על התובע להכין תצהיר בו הוא מספר על האירוע הצבאי שהוביל למצב הרפואי בו הוא נמצא כיום. בנוסף לתצהיר, יכול התובע לצרף עדויות של מפקדים וחיילים ששירתו עימו, על מנת שיחזקו את סיפורו.

פרט לתצהיר ולעדויות, על התובע לאגד את מסמכיו הרפואיים הרלוונטיים, מהשירות הצבאי ומתקופת האזרחות. מסמכים אלו יכולים לכלול ביקורים אצל רופאים, חוות דעת רפואית, אבחנות וטיפולים. על כל אלו לקשור בין מה שאירע בצבא לבין מצבו של התובע.

 

הגשת התביעה

את התביעה מגישים לקצין התגמולים במשרד הביטחון. על קצין התגמולים מוטלת החובה לבצע בדיקה לטענותיו של התובע. הוא מחויב לבחון את המסמכים הרפואיים, התצהיר והעדויות שהוגשו יחד עם התביעה. קצין התגמולים רשאי להתייעץ עם גורם רפואי מטעמו לפני שהוא מקבל החלטה. בכל אופן, עליו לנמק את החלטתו מסיבות רפואיות.

 

החלטת קצין התגמולים

קצין התגמולים יכול לקבל שתי החלטות בכל תביעה בה הוא דן. הראשונה היא קבלה של התביעה, מה שאומר שהתובע יזומן על ידי המנהלה הרפואית של משרד הביטחון לוועדה רפואית, על מנת שזאת תקבע לו אחוזי נכות מתאימים.

ההחלטה השנייה אותה יכול לקבל קצין התגמולים היא דחיה של התביעה. החלטה זאת מתקבלת לאחר נימוק רפואי, בו מסביר קצין התגמולים מדוע הוא אינו רואה במצבו הרפואי של התובע ככזה שנגרם על ידי הצבא. ניתן לערער על דחייה זו.

 

שלבים ברורים בתהליך

ייתכן ותביעה נגד הצבא עשויה לעורר חשש, אך מדובר בהליך עם שלבים ברורים. מי שמרגיש שנפגע וניזוק כתוצאה משירותו הצבאי, זכאי ורשאי להגיש תביעה כזאת. עליו להכין תצהיר, לאסוף את מסמכיו הרפואיים ועדויות רלוונטיות, להגיש את התביעה אל קצין התגמולים ולאחר מכן להתייצב לוועדה הרפואית או להגיש ערעור, בהתאם להחלטה המתקבלת.

הצבא

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »