חיפוש

6 טיפים לשיקום כלכלי מהיר

קריסה כלכלית היא מצב משפיל אך הוא מחייב תגובה מהירה שתאפשר שיקום מהיר באמצעות סיוע משפטי. אם המצב מאפשר זאת כדאי לשקול הסדר נושים. בכדי למנוע מצב דומה בעתיד מומלץ לשנות גישה ולהקפיד על תכנון כלכלי

 

ייעוץ משפטי

מצב של חדלות פירעון והצורך להתמודד עם ההוצאה לפועל ונושים אינו נעים, בלשון המעטה. לרוב הוא מלווה בתחושות קשות של כישלון וביקורת עצמית לצד ההתמודדות עם המצב הכלכלי המאתגר. למרות שההיגיון אומר לצמצם ככל האפשר בהוצאות הכספיות מומלץ להיעזר בסעד משפטי ולבקש את עצתו של עורך דין המתמחה בתחום השיקום הכלכלי וחדלות פירעון. כמו כן מומלץ להתעדכן בנוגע לחוקים בנושא באמצעות אתרים כמו yml-law.co.il

 

פעולה מהירה

למרות הקושי חייב שיזם הליך של חדלות פירעון, או בעקבות פניה של הנושה, צריך לפעול במהירות, לאור העובדה שהתהליך עצמו נמשך 4 שנים, אם לא יצליח להגיע להסדר עם נושיו. תגובה מהירה למצב תמנע גם את תפיחת החוב

 

הסדר נושים

מצב של חדלות פירעון יכול להמשך שנים עד שבעל החובות יצליח לשקם את מצבו הכלכלי. הסדר נושים הוא מסלול אלטרנטיבי במסגרתו יש הסדר חוב ללא הכרזה על פשיטת רגל ופתיחת הליכים, אך עם ההגנות שהתהליך מעניק. החייב רשאי לפנות בכל עת לבית המשפט, בבקשה לאשר הצעת פשרה או הסדר עם נושיו, אף אם לא הוגשה בקשת חדלות פירעון. לרוב, הסדר מסוג זה כולל  "תספורת" של החוב המקורי.

 

גם החייב וגם הנושה יכולים

בהתאם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע"ח-2018, לצורך פתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי יש להגיש בקשה לפתיחת הליכים אל הממונה על הליכי חדלות פירעון. נושה המגיש בקשה זאת צריך לפנות גם לבית משפט השלום. חייב יחיד שאינו תאגיד יכול להגיש בקשה אם חובותיו עומדים על סכום המתעדכן מדי שנה. פניה של חייב לפתיחת התהליך מעניקה לו תחושה גדולה יותר של שליטה על המצב.

 

הכרז על חדלות פירעון כשהחוב יחסית נמוך

חוב שנע בין 51,050.72 ₪ ל-153,152.17 ₪  (נכון ל-2022) נחשב לחוב נמוך ולכן מומלץ להגיש בקשה לפני שגודל החוב עובר את הסכום הנקוב. הבקשה מוגשת להוצאה לפועל. ברגע שניתן הצו, החייב צריך לעמוד בחובת תשלום חודשי, להגיש דוחות על הכנסות והוצאות ומוטלות עליו הגבלות שונות.

במקביל, מוקפאים ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדו (לא כולל הליכים פליליים). פנייה מוקדמת לפני שהחוב תופח תאפשר לחייב להחזיר את חובותיו במהירות גדולה יותר ויגדיל את הסיכוי לקיצור התהליך באמצעות הסדר או תשלום החובות.

 

תכנון כלכלי

ישנם משקי בית ועסקים קטנים השוקעים בחובות רק בגלל ההתנהלות הכלכלית שלהם ולמרות שיש להם הכנסה יציבה ומכובדת. הפתרון למצב שכזה הוא שינוי דפוסי ההתנהלות, להימנע באורח חיים בזבזני ובאמצעות תכנון הוצאות והכנסות. הרעיון המרכזי מאחורי התנהלות כלכלית נכונה הוא לחיות על מה שיש ותכנון הוצאות שהורג את הספונטניות אך מייצב את המצב הכלכלי.

התאוששות פיננסית

אולי תאהבו גם את:

סחר בסמים קלים
עו"ד סחר בסמים קלים

סחר, גם במקרה של סמים קלים, מהווה עבירה פלילית חמורה בתחומי שיפוט רבים. מאמר זה נועד להבהיר את תפקידו וחשיבותו של עורך דין המתמחה במקרים

קרא עוד »
עורך דין תאונות דרכים
עורך דין תאונות דרכים מומלץ

תאונת דרכים היא אירוע שמתרחש לפתע, מבהיל מאוד ומותיר אותנו חסרי אונים ולעיתים גם חבולים. בנוסף על כך, לתאונות הדרכים ייתכנו גם השלכות כלכליות משמעותיות.

קרא עוד »